۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۴۴۵۶۹۸
سعيد جليلي:

تداوم روحیه انقلابی از زیرساختهای تثبیت قدرت جمهوری اسلامی است

نماینده رهبري در شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با شاخصهای قدرت ایران در دنیای امروز، گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از حوزه ها قدرتي بين‌المللي است و مشاهده می کنیم که کشورهايي برای رفع مشکلات خود دست نياز را به سوي كشورمان دراز کرده اند.
سعید جلیلی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی هفدهمین اجلاس سراسری سالانه بسیج اساتید، سعید جلیلی  اظهار کرد: دشمن با فشار در حوزه اقتصادي قصد دارد نظام را به عقب نشيني از مواضع وادار كند كه تدبير مقام معظم رهبري در اجراي مسؤولانه اقتصاد مقاومتي، خنثي كننده اين توطئه است.

وی افزود: با این حال در حوزه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها تنها بايد به سیاستهای اقتصاد مقاومتی رجوع شده، نگاه و اميد به بيرون را به نگاه به درون و ظرفيتهاي داخلي تغيير دهيم و براي آنها دستورالعمل داشته باشیم.

دبير پيشين شورای عالی امنیت ملی گفت: پیام اصلی امام(ره) برقراری و استقرار حکومت اسلامی در دنیا بوده و برای این هدف باید جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرتي بين‌المللي تثبیت شده و رسیدن به این آرمان نیاز به زیرساخت دارد.

وي يكي از مهم‌ترين زيرساخت ها را تداوم روحيه انقلابي در ميان نسلها دانست و گفت: استاد انقلابی می تواند دانشجوی انقلابی تربیت کرده و در نتیجه نسلهای بعدی افرادی مخلص می‌شوند و می توانند زمینه استمرار قدرت جهاني جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بیان اينكه رسالت سازمان بسيج اساتيد، تربيت استادان انقلابي است، تاكيد كرد: در اين صورت مأموریتی که امام خمینی(ره) بر عهده ما ملت انقلابي ايران گذاشته‌ اند به سرانجام می‌رسد.

وي گفت: در این حوزه اساتید بسیجی می توانند ایفای نقش بسیار مناسبی داشته باشند زیرا در دنیای امروز یکی از مؤلفه های به قدرت رسیدن علم بوده و افزون بر این در احادیث اسلامی این موضوع به کرات آمده که علم سبب قدرت و سلطنت می شود.

جلیلی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج اساتید باید با روحیه ای انقلابی و  مانند روزهاي جبهه و دفاع مقدس وارد عمل شده و برای تمام سياستها و راهبردها، نقشه اجرایی ارائه دهد.

گفتني است، هفدهمين اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، از ۹ تا ۱۲ شهریور 95 با حضور سخنرانان و مسؤولان ارشد نظام، استادان و نخبگان دانشگاهی بسيجي، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... بامحوريت «اقتصاد مقاومتی و جایگاه بین المللی شدن قدرت جمهوری اسلامی» در سالن صباي مشهد مقدس برگزار می‌شود./101/930/ب1

ارسال نظرات