۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۵۷۰۰
امام جمعه شیروان:

اختلافات شخصی و سیاسی مانع خدمات‌رسانی به مردم نشود

امام جمعه شیروان با تأکید بر اینکه باید مدیران و دولت‌مردان خدمت به مردم را عبادت بدانند، گفت: نباید اختلافات شخصی و سیاسی و جناحی مانع از خدمات‌رسانی به مردم شود.
حجت الاسلام کوثری- امام جمعه شیروان

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، به گذشت بیش از سه سال از عمر دولت تدبیر و امید اشاره کرد و با ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در این مدت، گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای شناخت چهره دولت و نظام به‌عنوان یک کل متحد است.

وی با بیان اینکه نسل امروز نیاز بیشتری به شناخت نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، اضافه کرد: این نسل دوره طاغوت و رژیم ستم‌شاهی را درک نکرده و اطلاعات مناسبی از گذشته این کشور ندارد؛ ازاین‌رو باید عملکردها و کارکردهای نظام جمهوری اسلامی برای آنها تشریح و تبیین شود.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای انجام این مهم است، افزود: باید دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی کارکردهای نظام جمهوری اسلامی را بیان کرده و مردم را نسبت به خدماتی که در دولتهای مختلف ارائه می‌شود، آگاه کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با توصیه به مدیران و دولت‌مردان، خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان باید خدمت‌ به مردم را عبادت بدانند و اجازه ندهند اختلافهای شخصی، جناحی و سیاسی آنها را از خدمات‌رسانی به مردم باز دارد.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مردم و دولت از هم جدا نیستند، اظهار کرد: تصمیم‌گیرندگان اصلی این نظام مردم هستند؛ ازاین‌رو مردم حامی دولت بوده و دولت نیز خدمت‌گزار مردم است و درواقع فلسفه کلی نظام، حکومت و دولت هم خدمات‌رسانی به مردم است.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه دولت‌مردان می‌بایست شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، اضافه کرد: این شهدای بزرگوار با عملکرد مناسب و خدمت صادقانه و خالصانه نام و یاد خود را در تاریخ این سرزمین ماندگار کردند.

امام جمعه شیروان ادامه داد: شیوه عمل، مدیریت و فعالیت صادقانه شهیدان رجایی و باهنر در کنار ویژگیهای اخلاقی برجسته این شهیدان آنها را به الگویی ماندگار برای همه کارگزاران نظام اسلامی تبدیل کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول تاریخ دولتها از قدرت مالی، قدرتهای بیرونی و یا کودتاها تشکیل شده‌اند، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی تنها دولتی است که از بطن مردم برخاسته است؛ ازاین‌رو باید قدر آن را بدانیم.

حجت‌الاسلام کوثری با یادآوری مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، افزود: باید مسؤولان دولتی با تلاش بیشتر برای رفع مشکلات و گرفتاریهای مردم فعالیت کنند؛ زیرا در اوضاع رکود اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر جامعه تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند.

گفتنی است، دوم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رییس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر به‌عنوان دو نمونه از دولتمردان مردمی است. در این راستا به‌منظور آشنایی مردم با فعالیتها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، از دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است./302/9314/ب1

ارسال نظرات