۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۷۱۵
مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله:

امام جماعت موفق برای مشکلات و آسیبهای اجتماعی راهکار دارد

مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله(ص)‌ تهران، گفت: امام جماعت مسجد زمانی موفق است که برای مشکلات، آسیبهای اخلاقی و اجتماعی نوجوانان، جوانان و زنان، راهکار ارائه دهد.
روز جهانی مسجد

ناهید دمیرچی مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله(ص)‌ تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهیمت حضور در مسجد گفت: یکی از فواید حضور در مسجد رهایی انسان از بند شیطان و رسیدن به کمال و درجات عالی انسانی است که سبب زدودن گناه و آلودگیهای روحی و روانی از جسم و جان او می‌شود.

وی افزود: مسجد می‌تواند بهترین مکان برای تفکر و بازگشت به خویشتن باشد و انسان ها را به مقاصد با ارزش برساند.

مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون در سپاه محمد رسول‌الله(ص)‌ تهران، با اشاره به اینکه  خانواده های مومن مدیون مساجد هستند، عنوان کرد: خانواده‌ها در مکان مقدس مسجد با پروردگار خویش راز و نیاز کرده دین و مذهب خود را نیز از آنجا دریافت می‌کنند.

دمیرچی افزود: از فواید رفت و آمد در مسجد ایمنی از بلاها و گرفتاری‌ها، کسب رضایت الهی، گشایش امور است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عنصر مسجد امام جماعت است، بیان داشت: باید در گزینش امام جماعت دقت فراوان شود چراکه وی در فرایند جذب مردم و ایجاد نشاط بین آنها نقش موثری دارد.

مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول‌الله(ص)‌ تهران، افزود: یک روحانی زمانی می‌تواند وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد که توانایی و بضاعت علمی در مسائل دینی و اطلاعات عمومی را داشته باشد و با تجربه و مطالعه کافی بتواند در خصوص مشکلات، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی نوجوانان، جوانان و زنان راهکار بدهد.

دمیرچی در ادامه گفت: امام جماعت یک مسجد افزون بر خضوع و خشوع باید ظاهری آراسته و پاکیزه داشته باشد و با صفای دل توان برقراری ارتباط دوستانه و صمیمی با جوانان را داشته باشد تا آنان را به سوی مسجد جذب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام جماعت بالاترین مسؤولی است که هدایت مردم را بر عهده دارد، حضرت رسول(ص) بعد از نماز تا طلوع صبح می نشستند و بخشی از زمان را صرف پاسخ‌گویی به جوانان می‌کردند./302/807/ب1

ارسال نظرات