۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۵۷۴۵
آیت الله خاتمی در گفت و گو با رسا:

ریشه اشرافی گری را باید در عدم شناخت صحیح انقلاب جست وجو کرد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که نقش جوانان نخبه و حزب اللهی در تشکیل تمدن اسلامی غیرقابل انکار است، گفت: انتظار ما از جوانان بسیجی و حزب اللهی این است که خوب درس بخوانند و از نظر دینی در بالاترین جایگاه قرار گیرند تا آینده کشور تضمین شود.
آیت الله خاتمی

آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد و در پاسخ به این سؤال که ریشه اشرافی گری را در چه می دانید؟ گفت: ریشه اشرافی گری را باید در نشناختن انقلاب اسلامی از سوی برخی افراد دنبال کنیم.

وی با اشاره به این که در باب حکومت دو نوع نگاه وجود دارد، تصریح کرد: یک نگاه این است که حکومت یک لقمه چرب است که ریشه در اشرافی گری دارد و نگاه دیگر حکومت را امانتی گرانبها می داند که این نگاه، همان نگاه اسلام است و تجلی آن در حکومت امام علی(ع) خود را نشان می دهد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا مصداق های نفوذ تنها در مسؤولان وجود دارد؟ ابراز کرد: یک بخش نفوذ در حاکمیت وجود دارد و بخش دیگر در مردم؛ دشمن به دنبال تغییر در سبک زندگی مردم است و در این بین نفوذ فرهنگی و جنگ نرم را در دستور کار قرار داده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین در پاسخ به این سؤال که جوانان چگونه می توانند در شکل گیری تمدن اسلامی نقش آفرین باشند؟ افزود: راه نخست این است که جوانان نسبت به رشد دینی و علمی خود حساس باشند و به صورت پیوسته به فکر ارتقای آن باشند.

آیت الله خاتمی با بیان این که نقش مدیران نخبه و حزب اللهی در تحول انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است، گفت: جوانان حزب اللهی باید در دوران دبیرستان و دانشگاه به فکر رشد علمی و دینی خود باشند و نخبه شدن در همه زمینه ها را تنها هدف نهایی خود قرار دهند تا در آینده وقتی در پست های مدیریتی قرار می گیرند، نقش آفرین باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر این که نخبه شدن با شعار محقق نمی شود، اظهار کرد: انتظار ما از جوانان بسیجی و حزب اللهی این است که خوب درس بخوانند و از نظر دینی در بالاترین جایگاه قرار گیرند تا آینده کشور تضمین شود.

آیت الله خاتمی در ادامه دومین راه برای نقش آفرینی جوانان در راستای تشکیل تمدن اسلامی را پرهیز از انحراف اخلاقی، سیاسی و اعتقادی دانست و ابراز کرد: جوانان باید در این عرصه هم خود را تقویت کنند و هم دست دیگران را بگیرند و این از ضرورت ها است./9457/ت302/ج 

ارسال نظرات