۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۴۵۷۶۷

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام حسن مجتبی لواسان

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با حضور تولیت این مدرسه و جمعی از مقامات منطقه لواسانات و شمیران آغاز شد.
آغازسال تحصیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان، صبح امروز چهارشنبه سوم شهریور با حضور حجج اسلام علی اکبر ناطق نوری تولیت مدرسه، حسین ابراهیمی تولیت مدرسه علمیه ثقلین و هاشمی استاندار تهران و جمعی از مقامات لشکری و اجرایی منطقه لواسانات و شمیران آغاز شد.

در بخش ابتدایی این افتتاحیه پس از قرائت قرآن کریم، دو کلیپ از مجموع سخنرانیهای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت طلبگی و حوزه های علمیه پخش شد.

حجت الاسلام محمد حسین معزی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه مراسم در سخنانی، گفت: این مدرسه علمیه از سال ۶۵ کار خود را آغاز کرد و تا کنون بیش از ۱۳۰۰ طلبه در این مدرسه تحصیل کردند و امروز در بسیاری از اماکن مهم در حال خدمت هستند.

وی افزود: این مدرسه علمیه در ابتدا در سطح یک طلبه می پذیرفت، اما در سیاست جدید خود به دنبال سطح دو و تحصیل تخصصی هستیم، ضمن اینکه این مرکز شبانه روزی یک کتابخانه بسیار غنی دارد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: بدون اغراق تولیت این مرکز تمام تلاش خود را برای گسترش فعالیتهای مرکز به کار می گیرند، وی با یک نگرش ملی و فاخر در تمامی موارد مدرسه علمیه و مسجد این مرکز حوزوی را یاری می کنند.

حجت الاسلام معزی بیان داشت: باید طلابی با علم را تربیت کنیم تا در نهایت این افراد در جامعه خود به عنوان درمان گر ظاهر شوند. بر همین اساس در دوسال اخیر با برنامه جدید آموزشی خود به روشهای تدریس نوین توجه داشته داشته ایم.

وی گفت: در بحث ادبیات نیز نظام آموزشی خود را قرآن محور کرده ایم. تلاش ما بر این است طلاب ما در بحث آزمونها نیز با فضای جدید آشنا شوند و از نرم افزارهای اینترنتی و مجازی بهره بگیرند. ضمن اینکه مباحث ورزشی و اخلاقی هر هفته در این مرکز دنبال می شود و حتی یک روز در هفته نیز برنامه آموزشی در این مرکز وجود ندارد و به بخشهای جامعه شناسی و محیط پیرامونی طلاب توجه می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسانات، ابراز داشت: تفکر سیاسی، آزاد اندیشی و بصیرت در این مرکز جریان دارد و تمام موضوعات روز سیاسی نیز در این مدرسه مورد مباحثه قرار می گیرد. ضمن اینکه پژوهش و مقاله نویسی در این مرکز در راس امور آموزشی قرار دارد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم حجت الاسلام لواسانی، یکی از محققان مرکز حوزوی امام حسن مجتبی(ع) به ارائه مقاله ای درباره آسیب شناسی فضای طلبگی و علوم انسانی پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام ناطق نوری در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و در پایان از طلاب برگزیده مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان تجلیل به عمل آمد./201/856/ب1

ارسال نظرات