۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۴۵۸۱۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مبارزه با نفس جهاد اکبر است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: جنگ و مبارزه با دشمن جهاد اصغر است که نمونه آن را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم، مبارزه با نفس جهاد اکبر است که بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از رویارویی با دشمن است و حفظ استقلال در مقابل دشمن و جلوگیری از سیطره و نفوذ اقتصادی و فرهنگی دشمن هم جهاد کبیر است که بین جهاد اصغر و جهاد اکبر قرار دارد.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت چهارم شهریور روز اصناف در شبستان امیرمومنان مسجدالنبی‌(ص) برگزار شد، با اشاره به جایگاه بازار در قرآن گفت: در نگاه قرآنی بازار دانشگاهی برای شناخت معارف دین به حساب می‌آید.

وی در ادامه افزود: به خاطر نفوذ دین و وجود دستورات دینی و الهی در کشورهای اسلامی، باید محصولاتی به جامعه ارائه شود که در هر نقطه از جهان مورد پذیرش قرار گرفته و علامت و نشان مسلمانان در هر جای عالم گویای مرغوبیت و کیفیت محصول باشد.

اصناف و بازاریان ما انسانهایی متدین هستند

امام ‌جمعه قزوین با بیان این‌که اصناف و بازاریان ما انسانهایی متدین هستند، تصریح کرد: اصناف و بازاریان امانتدارانی هستند که باید با صداقت و رعایت اصول و مبانی دینی، محصولاتی که در اختیار دارند را به دست مردم برسانند و اگر این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد، عدل الهی رعایت شده و به تبع آن رضایت الهی را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر خاطرنشان کرد: جنگ و مبارزه با دشمن جهاد اصغر است که نمونه آن را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم، مبارزه با نفس جهاد اکبر است که بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از رویارویی با دشمن است و حفظ استقلال در مقابل دشمن و جلوگیری از سیطره و نفوذ اقتصادی و فرهنگی دشمن هم جهاد کبیر است که بین جهاد اصغر و جهاد اکبر قرار دارد.

وی در پایان گفت: از آن‌جایی که ما پشتوانه قرآنی داریم و منتظر ظهور منجی به عنوان انسانی کامل هستیم، باید تلاش کنیم تا خودمان را با ویژگیهای قرآنی و ایمانی نزدیک کنیم./203/873/ب1

ارسال نظرات