۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۴۵۸۴۱
امام جمعه بندرامام:

دولت در زمینه اقتصادی و فرهنگی موفقیتی نداشته است

امام جمعه بندرامام با اشاره به مانور دولت در زمینه فعالیتهای اقتصادی و عدم موفقیت در این امر، گفت: دولت کنونی در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی اقدام مناسبی انجام نداده است.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)

حجت الاسلام محمدتابش، امام جمعه بندرامام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک هفته دولت ابراز داشت: وظیفه هر دولت پس از سرکار آمدن اجرای قانون اساسی و عمل به برنامه های مدون نظام اسلامی همچون چشم انداز 20 ساله می باشد که از جمله موارد این چشم انداز اقتصاد مقاومتی و تولید علم است.

امام جمعه بندر امام نزدیکی هر دولت به این چشم اندازها و تحقق اهداف خواسته شده را نشان دهنده موفقیت دولتها برشمرد و افزود: سهل انگاری و وجود موانع داخلی و خارجی که دوری از چشم انداز 20 ساله را رقم زنند، چنین دولتهایی را ضعیف و ناموفق نشان می دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام واقعیت زندگی مردم و تحقق پیشرفت انقلاب اسلامی در اهداف خواسته شده را بهترین مقیاس میزان موفقیت و عدم موفقیت دولتها دانست و خاطرنشان کرد: دولت کنونی نخست با هدف تخفیف معضلات اقتصادی در صد روز فعالیت خود و حل مسائل اصلی پس از آن و سپس تعامل بیشتر با جهان سر کار آمد؛ اما پس از 3 سال اهداف اقتصادی به هیچ وجه محقق نشد و صحبتهای رییس جمهور درباره رکود و تورم متفاوت و از وجود و عدم وجود آن سخن می گوید.

حجت الاسلام تابش با بیان اینکه رییس جمهور درباره رونق اقتصادی نظریات متعددی را بیان می کند، اظهار داشت: کارشناسان اقتصادی همراه با دولت در زمینه اقتصاد دیدگاه های متفاوتی درباره رکود، تورم و رشد اقتصادی دارند؛ بنابراین سخنان آقای روحانی در این باره برای کارشناسان اقتصادی قابل قبول نیست.

وی گفت: سخنان متفاوت رییس جمهور درباره اقتصاد نشان دهنده عدم پیشرفت دولت در این حوزه است و متأسفانه طرفداران دولت نیز به این امر معترف هستند و تعطیلی 60 درصد مراکز تولیدی، نقدینگی در بانکها و عدم ارائه آن به بخش تولید از جمله معضلات اقتصادی این دولت است.

امام جمعه بندرامام به مانور رییس جمهور درباره تعامل با جهان اشاره و خاطرنشان کرد: وی تعامل با جهان را در تعامل با آمریکا خلاصه کرد؛ چنان که این تعامل در برجام خلاصه شد و در پی برجامهای دیگر است که اگر هدایت موضع گیریها و روشنگریهای رهبر معظم انقلاب نبود، آقای روحانی دنبال تغییر استراتژی سیاست خارجی جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندرامام در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه رییس جمهور ارائه تئوری برای هدایت انقلاب اسلامی نیست، افزود: تئوری های انقلاب اسلامی نظریه پردازی شده و چارچوب های آن مشخص هستند اما آقای روحانی در پی تغییر این چارچوب ها است و موفقیت این دولت بسیار کم و حدود 20 تا 25% است.

حجت الاسلام تابش با اشاره به اینکه موفقیت های صورت گرفته نظام اسلامی همچون پیشرفت علم، ارتقای توان نظامی و پیشرفت تکنولوژی در زمان تصدی آقای روحانی ارتباطی با دولت وی ندارد، ابراز داشت: در پایان عمر این دولت کاری از توان آن برنخواهد آمد اما اگر وضعیت موجود به ویژه در زمینه معیشت مردم را مقداری بهبود و حفظ کند، شاهکار کرده است.

وی با اشاره به ادعای دولت مبنی بر فعالیتهای اقتصادی و رد این ادعا از سوی مخالفان اظهار داشت: دولت در مسائل اجتماعی و فرهنگی هیچ فعالیتی انجام نداده است و به مطالبات اجتماعی مردم هچون بحث ازدواج، فارغ التحصیلان دانشگاه و تهیه مسکن برای محرومان توجهی نشده است و در زمینه مسائل فرهنگی اصلا مورد توجه رییس جمهور نبوده و فعالیتی در این باره صورت نگرفته است./302/9456/ب1

ارسال نظرات