۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۴۵۸۴۸
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

اساسنامه مجمع نمایندگان گامی به سوی تحقق اهداف عالی حوزه

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که اساسنامه مجمع نمایندگان گامی به سوی تحقق اهداف عالی حوزه است، گفت: ارتباط دائم طلاب و فضلا با مدیریت حوزه‌های علمیه از اهداف تشکیل مجمع نمایندگان طلاب به شمار می‌‌رود.
حجت الاسلام سید موسی موسوی

حجت الاسلام سید موسی موسوی، دبیر علمی کمیته های معارف، تبلیغ، فقه و اصول حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب موظف بودند بعد از تصویب اساس نامه از طرف جامعه مدرسین، طبق آن فعالیت کنند، اظهار داشت: در این اساسنامه اهداف و سیاست‌های مورد نظر جامعه مدرسین برای مجمع نمایندگان طلاب ترسیم شده است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های مجمع نمایندگان طلاب ایجاد ارتباط بیشتر بین طلاب و فضلا با رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه برای اهداف و مصالح حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی است؛ بنابراین یکی از اهداف مجمع نمایندگان طلاب ارتباط دائم طلاب و فضلا با مدیریت حوزه‌های علمیه است.

 حجت الاسلام موسوی افزود: ارتباط گیری همه طلاب و فضلا با مدیریت حوزه امکان‌پذیر نیست، جامعه مدرسین در مجمع نمایندگان طلاب، افرادی را انتخاب کرده است تا نظرات و پیشنهادات طلاب را به مدیریت حوزه‌های علمیه منتقل کنند.

دبیر علمی کمیته های معارف و تبلیغ و فقه و اصول حوزه های علمیه تصریح کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و در راه رسیدن به اهداف عالی که در حوزه تعریف می‌شود، اگر ارتباط نمایندگان طلاب با مدیر حوزه ایجاد شود و سخن طلاب در تمام بخش‌های حوزه مانند بخش آموزش، پژوهش، تبلیغ و سایر موارد به مدیریت به صورت مستقیم رسانده شود، کمک قابل توجهی در تقویت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنظیم و تربیت امور حوزوی و نهادهای آن در جهت اسلام ناب محمدی و تحکیم مبانی جمهوری اسلامی با ارائه طرح‌های مناسب هدف دیگری است که در اساسنامه مجمع نمایندگان طلاب آمده است، تصریح کرد: اعضای مجمع نمایندگان طلاب می‌توانند در راستای رفع ضعف‌های حوزه و رفع کاستی‌هایی که حوزه در بخش‌های مختلفی دارد از جمله جذب نیروهای لایق و شایسته برای حوزه در بحث گزینش یا بحث ارتقای سطح علمی پژوهشی حوزه یا بحث اصلاح و تنظیم برنامه های پژوهشی آموزشی، کتاب‌های مواد درسی و ایجاد رشته‌های تخصصی مورد نیاز و همچنین درباره امر تبلیغ و بحث تهذیب و سایر بخش‌ها می‌توانند این طرح‌ها را به مدیریت حوزه علمیه ارائه دهند که مدیریت با بررسی طرح‌ها که از طریق مجمع نمایندگان طلاب به دستشان می‌رسد بتوانند در صدد رفع این کاستی‌ها باشند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: مدیریت حوزه می‌تواند از طریق ارتباطی که با نمایندگان طلاب دارد به رفع مشکلات حوزه و حوزویان بپردازد؛ اما اگر این ارتباط نباشد، مقداری کار سخت‌تر می‌شود.

حافظ قرآن کریم در ادامه با ارائه پیشنهادی به مدیر جدید حوزههای علمیه گفت: فردی انتخاب شود که بتواند به صورت مستقیم با مدیریت حوزه‌های علمیه مرتبط باشد و نیز هفته‌ای یک جلسه در حضور آیت‌الله اعرافی نکته نظرهای طلاب را ارائه کند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب نمایندگان‌ ابراز کرد: با توجه به کمیسیون‌های مختلف مجمع نمایندگان طلاب، طرحی مناسب ارائه داده شود و در آنجا هم یک نفر رابط با مدیریت حوزه وجود داشته باشد./875/ت302/ی

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات