۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۸۶۹
با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

آیین سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه ارومیه برگزار می شود

آیین افتتاحیه حوزه های علمیه شهرستان ارومیه هفتم شهریور ماه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار می شود.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از اول شهریورماه سال جاری، گفت: در تعدادی از مدارس علمیه استان مراسم افتتاحیه برگزار شده است و در تعدادی نیز طی روزهای آینده برگزار می شود.

وی گفت: آیین  افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه شهرستان ارومیه صبح روز یکشنبه هفتم شهریور ماه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی افزود: در این مراسم که با حضور طلاب، اساتید و مدیران مدارس برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده  ولی فقیه در آذربایجان غربی سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید، سطح دو حوزه های علمیه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، خوی و همچنین مدرسه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب راه اندازی شده است.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: برای نخستین بار در استان، حوزه علمیه نمازی خوی در سطح 3 طلبه می پذیرد.

وی گفت: با توجه به نقل و انتقال طلبه در مدارس علمیه استان، در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد طلاب استان در دست نیست و تا پایان شهریور ماه مشخص می شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت پذیرش طلاب جدید الورود، گفت:  دوره اختبار و تثبیت پذیرش طلاب شامل کلاس های آموزشی و همچنین تهذیبی با عنوان طرح میثاق طلبگی از پانزدهم مرداد در مدارس علمیه استان آغاز شده است.

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: 260  نفر از پذیرفته شدگان آزمون ورودی حوزه های علمیه مراحل تحقیقات میدانی و مصاحبه را با موفقیت پشت سرگذاشته اند، در این دوره شرکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون نهایی دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید پانزدهم شهریورماه برگزار شده و کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند به صورت رسمی مشغول تحصیل در حوزه های علمیه می شوند.

گفتنی است، آذربایجان غربی دارای 10 حوزه علمیه  رسمی در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، ماکو و نقده و دو مدرسه علمیه سفیران هدایت در شهرستان های خوی و شوط است./936/302/ب2

ارسال نظرات