۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۵۸۹۸
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

سربازی امام عصر توفیق و لطف الهی است

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه حضور در حوزه های علمیه توفیق الهی را می طلبد، گفت: سربازی امام عصر(عج) توفیق و لطف الهی است.
طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز عصر امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه تبریز در مدرسه علمیه امیرالؤمنین(ع) با بیان اینکه حضور در حوزه های علمیه توفیق الهی را می طلبد، اظهار داشت: سربازی امام عصر(عج) توفیق و لطف الهی است.

وی با اشاره به روایاتی درباره محصل علوم دینی، تصریح کرد: در روایات وارد شده است که محصل علوم دینی زمانی که قدم بر می دارد، قدم های خود را بر روی بال ملائک می گذارد، این تعبیر نشان از عظمت جایگاه طلبه علوم دینی دارد به طوری که گویا در اوج ملائک قدم بر می دارد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) با بیان اینکه نیاز امروز جامعه به یک طلبه متقی و درسخوان پیش از گذشته است، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه به طلاب علوم دینی بیش از گذشته است، حضور در حوزه های علمیه یک وظیفه و واجب کفایی است تا صیانت از دین و ارزش های اسلامی بدونه نگهبان نماند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه طلبگی و تحصیل علوم دینی، تأکید کرد: ارزش طلبگی به این است که شما خود را برای کاری آماده می‌کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست، چرا که محصل علوم دینی با اشرف علوم و تربیت الهی بشریت سر وکار دارد و به دنبال مقابله با شبهات دینی و اعتقادی است.

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر تلاش افزون در دوره میثاق طلبگی برای نیل به این توفیق الهی، خاطرنشان کرد: کسانی که دارای صلاحیت های اخلاقی و علمی باشند خواهند توانست به این توفیق بزرگ الهی دست پیدا کنند و در زمره محصلان علوم دینی و سربازان امام عصر(عج) قرار گیرند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خیمه گاه حضرت ولی‌عصر(عج) هستند و محل حضور سربازان این حضرت است، افزود: در این دوره هم طلبه خود را برای این کار بزرگ ارزیابی می کند و هم مورد ارزیابی است، و لازم است توجه داشته باشد که طلبه در خیمه گاه حضرت حجت حضور دارد و برای دین الهی تلاش می کند.

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر این‌که آگاهی طلاب از مسائل روز لازمه بصیرت و تعالی است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت‌بخشی و تولید فکر از سوی حوزه های علمیه و روحانیت فاضل و مهذب است، در حقیقت رسالت امروز حوزویان هدایت معنوی جامعه براساس توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید از همین امروز به دنبال اهداف عالی طلبگی حرکت کنید و با انگیزه تمام در این مسیر حرکت کنید، ابراز داشت: طلبه امروز در تراز انقلابی باید با بصیرت و دشمن شناس باشد./854/202/ب2

ارسال نظرات