۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۵۹۱۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان:

مهمترین مطالبه مردم از دولت، برطرف شدن مشکلات اقتصادی است

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان با اشاره به اینکه مهمترین مطالبه مردم از دولت برطرف شدن مشکلات اقتصادی است، گفت: رفع این مشکلات در سایه تکیه بر ظرفیتهای درونی و حمایت از تولید داخلی صورت می گیرد.
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های لرستان

حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای هفته دولت، بیان داشت: ایمان و اخلاص شهدا برای ما درس است و برای خدمت به خلق الله باید راه شهدا را ادامه داد.

وی با اشاره به عملکرد سه ساله دولت کنونی، عنوان کرد: از صاحبنظران تا مردم عادی همه می دانیم دولت در شرایطی کار را برعهده گرفت که شرایط اقتصادی سختی در کشور حاکم بود.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان به ماجرای فتنه 88 و اتفاقات دولت پیشین اشاره کرد و افزود: نباید همه مشکلات را متوجه دولت کنونی کرد بلکه عوامل مختلفی همچون فتنه 88، اقدامات، عملکرد و تصمیمهای غیرکارشناسی دولت پیشین شرایط سخت اقتصادی را دامن زده است.

وی با اشاره به وعده های انتخاباتی دولت و مطرح کردن شعارهایی مبنی بر رفع مشکلات اقتصادی برای روی کار آمدن دولت کنونی، گفت: یکی از شعارهای دولت کنونی این بود که با مراجعه به خرد جمعی، تدبیر و امید برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی تلاش خواهد کرد اما همان موقع که این شعارها مطرح می شد عده ای دلایلی می آوردند که نشان می داد دولت جدید ظرفیت تحقق این شعارها را ندارد، منتقدین با مشخص شدن ترکیب دولت مدعی شدند که در دولت افراد پیری به کار گرفته و انگیزه کافی در انجام امور را ندارند و یا اولویتهای آنان مسائل اقتصادی نیست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شعارهای اقتصادی دولت کنونی در ایام تبلیغات، یادآور شد: در این شعارها وعده 100 روزه برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از مشاوره صاحبنظران داده شد.

وی بیان داشت: با توجه به اتفاقاتی که در عمل صورت گرفت پیش داوری، حدس و گمان را تقویت کرد که دولت اراده جدی و ظرفیت لازم برای مبارزه با فساد اقتصادی و برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور را ندارد.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعار سال اشاره کرد و افزود: دولت به این نتیجه رسیده است که بهترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و ناامید شدن از بیگانگان است.

وی ادامه داد: اگرچه برای این کار خیلی دیر شده است، ولی جای شکرش باقی است که دولت به این مطلب رسیده است که در روزهای نخست سرکار آمدن دولت رهبر معظم انقلاب آن را برای دولت متذکر شده بودند که دولت چشم امید به بیگانه نداشته باشد و ظرفیتهای داخلی را مورد توجه قرار دهند.

تکیه بر ظرفیتهای داخلی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است

وی مطالبه امروز مردم را برطرف شدن مشکلات اقتصادی دانست و یادآور شد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی چشم داشتن به برجام و آمریکا نیست.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی، حرکت به سمت کارآفرینی و تقویت ظرفیتهای داخلی راه تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی است.

وی نقطه ضعف دولت را در نادیده گرفتن ظرفیتهای داخلی کشور و روی کار آمدن افراد زیاده خواه و فرصت طلب که نتیجه آن فیشهای نجومی بود، عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی به عرصه فرهنگ و فعالیتهای فرهنگی در دولت کنونی اشاره و خاطرنشان کرد: در این عرصه متأسفانه همچون دولتهای پیشین شاهد کارهای جدی در تقویت فرهنگ ملی و مقابله با جنگ نرم دشمن نیستیم، بلکه گاهی ولنگاری هایی در نظارت بر مسائل فرهنگی صورت می گیرد.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های لرستان افزود: روی کار آمدن افراد پیر و بی انگیزه و یا افرادی که انگیزه سیاسی دارند تا اقتصادی، از دیگر ضعفهای دولت است.

وی اظهار داشت: آرامش بازار در مقایسه با ناامنی و اضطراب شدید بازار در دولت پیشین را باید از نقاط قوت دولت فعلی ارزیابی کرد و احتراز از برخی بی اخلاقیها و بگم بگم ها در اظهارنظرها در بدنه دولت را نیز در مقایسه با دولت پیشین نکته مثبت دولت جدید است.

حجت الاسلام حسینی با تبریک هفته دولت ابراز امیدواری کرد که دولت فعلی بتواند با جدی گرفتن رهنمودهای صاحبنظران به ویژه نظرات عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در ماه های باقی مانده گامهای جدی در تحقق شعارها و اهداف بردارد./9459/302/ب2

ارسال نظرات