۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۴۵۹۱۹
رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان مرکزی:

کارمندان و کارگران ارزشمندترین اقشار جامعه محسوب می شوند

رییس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان مرکزی با بیان این که کارمندان و کارگران ارزشمندترین اقشار جامعه محسوب می شوند، گفت: در روایات و احادیث نیز پیامبر اکرم (ص) نسبت به حفظ حرمت این افراد تأکید داشته اند.
رییس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام ایوب سلحشورنیا، رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی، شامگاه چهارشنبه سوم شهریور ماه در مراسم روز کارمند که به مناسبت هفته دولت در سالن فردوسی دانشگاه آزد اسلامی واحد اراک برگزار شد، بیان کرد: کارمندان و کارگران ارزشمندترین اقشار جامعه هستند، گفت: در روایات و احادیث نیز پیامبر اکرم (ص) نسبت به حفظ حرمت این افراد تأکید داشته اند.

لقمه حرام سبب دور شدن افراد از حقانیت خواهد شد

رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه کارمندان باید در بردن نان و لقمه حلال بر سر سفره هایشان بسیار دقت کنند، اظهار داشت: لقمه حرام سبب دور شدن افراد از حقانیت خواهد شد، همانطور که امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند: کسانی که با ما به دشمنی برخاسته اند به سبب پر شدن شکم هایشان از مال حرام دیگر صدای حق را نمی شنوند.

حجت الاسلام سلحشورنیا در رابطه با شاخصه های یک کارمند نمونه، گفت: کارمند نمونه باید در برخورد خوب با دیگران، رعایت حقوق افراد، تعدی نکردن از حق خویش و حلال بودن پولش بسیار بادقت عمل کند تا بتواند سرمنشا ارائه خدمات خوب و مطلوب به جامعه باشد.

روایات و احادیث در رابطه با آداب غذا خوردن

رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه سخنان خود بر رعایت آداب غذا خوردن نیز تأکید و عنوان کرد: افراد باید قبل از غذا خوردن نسبت به شستن دستان و صورت خود اقدام کنند؛ چرا که در روایات و احادیث آمده است این کار موجب افزایش نور چشم خواهد شد.

حجت الاسلام سلحشورنیا با اشاره به اینکه قبل از خوردن غذا در احادیث تأکید شده افراد کمی نمک بخورند، گفت: خوردن کمی نمک قبل و بعد از غذا، وجود سبزی بر سفره، جویدن 31 مرتبه هر لقمه، نگاه کردن به غذای خود و چیدمان زیبای غذا از جمله موارد و آدابی است که برای غذا خوردن حتی از سوی اهل بیت(ع) نیز مورد توجه قرار می گرفته است.

یاد خدا، دوری از خوردن مال حرام

رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: افراد باید بتوانند ضمن رعایت تمام آداب و اصول در زندگی، به فکر رفع مشکلات دیگران، گره گشایی از کار مردم و رفع گرفتاری همسایگانشان نیز باشند.

حجت الاسلام سلحشورنیا در ادامه بیان کرد: یاد خدا، دوری از خوردن مال حرام، بردن نان سالم و حلال برای خانواده، رعایت حقوق تمام افراد، تعدی نکردن از حق خویش و پایمال نکرن حق مردم، همچنین اعتقاد به اینکه زندگی سالم و با برکت در داشتن ایمان به خداوند و خوردن روزی حلال است؛ می تواند افراد را در کسب موفقیت بیشتر و محبوب شدن آنها نزذ خداوند یاری کند.

به گزارش رسا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که در شهر اراک و در استان مرکزی واقع شده است،  دانشگاه آزاد اسلامی اراک در ۱۹ دی ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهرماه سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته تحصیلی شامل مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی نساجی، مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، مدیریت صنعتی، حسابداری و زبان و ادبیات انگلیسی آغاز نمود./842/202/ب2

ارسال نظرات