۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۴۵۹۵۹
حجت الاسلام میرباقری مطرح کرد؛

ضرورت توجه به وجه غالب فضای مجازی در زندگی

حجت الاسلام میرباقری در حرم رضوی گفت: فضای مجازی و اینترنت کاربردهای مفیدی هم دارد اما برای در دسترس فرزندان قرار دادن باید به وجه غالب آن توجه کرد که مفید یا مضر است.
حجت الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته، در جمع زاوران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: سیره و روش 14 معصوم(ع) چراغ زندگی ما است که اگر در خط مستقیم و ولایت حرکت حرکت کردیم به خدای متعال می رسیم، پیروی از ولابت شعار نیست بلکه یک واقعیت و حقیقت است.

وی افزود: مشکل مردم قبل اسلام ولایت بود که به شرک و بت پرستی دچار شدند، در واقع بت پرستان هم سعی داشتند به خدا برسند اما چون در مسیر چراغ و نور را گم کردند، گمراه شدند.

حجت الاسلام میرباقری با تأکید بر اینکه راه رسیدن به خدا ائمه اطهار هستند، بیان کرد: راهنما در جاده های پر و پیچ و خم زندگی امام است، هر کس با امام همراه شد، به بیراهه نمی رود؛ در سیاست، فرهنگ، اقتصاد، معاملات، تربیت فرزندان، ازدواجها و انتخاب همسر برای فرزندان باید از ولایت پیروی کرد.

وی با بیان روایتی امام رضا(ع) که یکی از مصداقهای این حدیث عصر امروز است، گفت: اگر در دوره ای زندگی می کردید که مردم به چپ و راست می روند، شما در صراط مستقیم حرکت کنید، منظور این حدیث تنها عرصه سیاسی نیست که بلافاصله به ذهن خطور می کند، بلکه همه عرصه های زندگی را در بر می گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تحصیل دختران در شهرهای غیربومی، متذکر شد: تحصیل برای دختر فضیلت اما حفظ ایمان جزو واجبات است، گاهی دختران نیازمند حضور پدر و مادر به عنوان یک مرشد در کنارشان هستند، هم نشین و هم اتاقی با عده ای ناشناس در مدت تحصیل در شهرهای دور از منزل روی رفتار و منش او تأثیرگذار است.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: معضل و چالش امروز ما جایگزینی فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ اهل بیت(ع) در زندگیها است.

وی افزود: فضای مجازی، اینترنت و ماهواره در همه موارد انحراف زا نیست بلکه کاربردهای مفید هم می تواند داشته باشد ولی هنگام استفاده باید به وجه غالب آن را در نظر بگیریم.

حجت الاسلام میرباقری عنوان کرد: داشتن گوشیهای هوشمند، تبلت، اینترنت، شبکه های اجتماعی و تماشای هر برنامه تلویزیونی برای کودکان ضرورتی ندارد که در دسترس آنها قرار می دهیم./202/1308/ب1

ارسال نظرات