۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۴۵۹۶۵
آیت الله مجتهد شبستری:

دولت با قاچاق و واردات بی رویه کالا مقابله کند/ مالیات ها مطابق عدالت نیست

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور قاچاق کالا و نبود رونق تولید است، گفت: دولت باید با جدیت با این مسأله مقابله کند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار وزیر اقتصاد و امور دارایی با تأکید بر رفع موانع تولید و رونق تولیدات داخلی، گفت: بزرگترین مشکل تولیدات داخلی ورود بی رویه کالاهای خارجی و قاچاق کالا است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا به عنوان مهمترین مانع تولید باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: اگر دولت با تمام توان با مسأله قاچاق کالا مبارزه کند شاهد رونق بخش تولید در کشور و رونق اقتصادی خواهیم بود، از این رو دولت باید در مبارزه با قاپاق جدیت داشته باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر جمع آوری کالای قاچاق موجود در بازار، ادامه داد: بازار پر از کالای قاچاق است که گمان ندارم جمع آوری کالای قاچاق کار دشوار و سختی باشد، مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی رویه کالای خارجی می تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند و موانع را از میان بردارد.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی با معیشت و اشتغال جامعه ارتباط تنگاتنگی دارد، تصریح کرد: همین اشتغال در کشور تحت الشعاع مسأله قاچاق است، نمونه قاچاق را می توان در مناطق آزاد مشاهده کرد، عده ای به شوخی و یا جدی گمرک را منشأ قاچاق کالا می دانند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه رونق اقتصادی و کاهش رکود با رونق تولیدات داخلی و واحدهای صنعتی از میان خواهد رفت، گفت: دولتمردان باید با جدیت این مسأله را پیگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به نامه اخیر طیب‌نیا به نعمت‌زاده، گفت: وزیر اقتصاد در آن نامه از وضعیت رکود و مشکلات واحدها ابراز نگرانی کرده بود و حال آمارهایی که ارائه می‌دهد نشان از آن دارد که دغدغه‌ها تا حدی رفع شده و ما نیز امیدواریم به حد ایده آل برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از میزان افزایش مالیات، افزود: در لایحه دولت شاهد افزایش 30 درصدی نرخ مالیات هستیم، مالیات با وجود آن که مانند خمس و زکات واجب است ولی باید عادلانه باشد تا بتوان پرداخت کرد، از این رو لازم است در آن تجدید نظر جدی صورت گیرد./854/202/ب2

ارسال نظرات