۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۹۹۸
طیب نیا:

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات کشور است

وزیر اقتصاد با بیان این که عزم و کوشش مسؤولان در راستای پیگیری بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب است، گفت: در سال 95 همه کوشش‌ها در راستای سیاست‌های رهبر انقلاب است و نباید انتخابات پیش روی منافع ملی کشور را تحت الشعاع قرار دهد.
سفر وزیر اقتصاد به تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  علی طیب نیا وزیر اقتصاد ظهر امروز در آیین افتتاح 65 پروژه عمرانی، رفاهی، آموزشی و پرورشی با اشاره به رشادتهای مردم آذربایجان در طول انقلاب اسلامی و مبارزات انقلابی، اظهار داشت: مردم آذربایجان همیشه در صحنه حضور داشتند.

وی با اشاره به حضور مردم آذربایجان در جریان انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ادامه داد: مردم این دیار در طول سالهای متمادی با رشادت در برابر دشمن و توطئه های دشمن ایستادگی کردند و دشمن را مأیوس گذاشتند، مردم آذربایجان مردمی دیندار و انقلابی هستند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه نیروی انسانی نقش مهم در پیشرفت جوامع و کشورها دارد، افزود: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه یک کشور است و این یک مسأله مهم و اساسی است که همه به آن اذعان دارند، این عالمان و دانشمندان هستند که با تلاش خود زمینه را برای تعالی کشورها فراهم می‌کنند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات کشور است، ادامه داد: کسانی که نتوانستد بر ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم چیره شوند حربه تحریم را در جنگی بزرگ علیه کشور اسلامی ایران آغاز کردند، امروز کشور یک دوره تحریم را پشت گذاشته است.

طیب نیا افزود: این تحریمهای بی‌سابقه علیه ایران اسلامی زمینه تورم و رکود شدید را فراهم کرد و در کنار تحریمها با مشکل کاهش قیمت نفت نیز روبرو بودیم، امام ایران اسلامی توانست با تلاش مسؤولان و صبر مردم بزرگ این برهه حساس و مشکل را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به وحدت و عزم ملی برای پیگیری بیانات رهبر انقلاب در رفع مشکلات کشور، ابراز داشت: با اجرای دقیق و صحیح سیاستهای اقتصاد مقاومتی می توانیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم و ضعفها و کاستیها در حوزه اقتصادی را کاهش دهیم و شاهد رونق اقتصاد و تولید در کشور باشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال جاری همه شاخصههای اقتصادی امید آفرین است و سیاستها و برنامه ریزیها آثار خود را نشان می‌دهد، افزود: امروز رکود منفی 6.2 جای خود را به مثبت 3 داد و طبق اعلام بانک جهانی ایران در بین تمامی کشور ها کمترین آسیب را در این رکود دیده است.

وی با بیان اینکه عزم و کوشش مسؤولان در راستای پیگیری بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب است، اضافه کرد: در سال 95 همه کوششها در راستای سیاستهای رهبر انقلاب است و نباید انتخابات پیش روی منافع ملی کشور را تحت الشعاع قرار دهد./854/پ202/ج1

ارسال نظرات