۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۴۶۰۲۱
امام جمعه موقت كاشان تأکید کرد؛

ضرورت مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن در مراسمهای مذهبی

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه با شعار نمي‌توان كسي را تشنه دين كرد بلكه افراد با عمل است كه به طرف دين جذب مي شوند، گفت: با دعا كسي نمي‌تواند هدايت شود بايد زحمت كشيد و نماي دين اسلام را كه نماز است آبرومند جلوه داد.
حجت الاسلام احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي احتشام ظهر امروز در همايش تبيين جايگاه و اهميت نماز و اسرار آن ‹‹طرح منهاج›› در سالن اجتماعات اداره صنعت، معدن، تجارت كاشان، گفت: اگر صاحبان اصناف و بازاريان و تجار، خريد و فروش و وابستگي به پول و بانك آنها را از هدف اصلي كه كسب كار و روزي حلال است، جدا نكند مي توانند جزء افراد موثر و تأثيرگذاتر جامعه باشند.

وي افزود: شهيد عراقي يكي از تجار و بازارياني بود كه هيچگاه تجارت بر او مسلط نشد بلكه او هميشه مسلط بر تجارت بود و در زمان اعدام انقلابي حسنعلي منصور شهيد عراقي يكي از افرادي بود كه سلاح اعدام انقلابي حسنعلي منصور را تهيه كرد.

به گفته وي، قرآن از اهل تجارت و اقتصاد انتظار داردكه پول و خريد و فروش و بانك و تجارت، آنها از هدف دور نكند.

حجت الاسلام احتشام به اشاره به اينكه اگر كسي در كار تجارت و يا خريد و فروش صادق باشد جزء افرادي است كه خريد و فروش و تجارت هيچگاه آنها را از ياد خدا دور نمي‌كند گفت: قرآن از اهل تجارت و اقتصاد انتظار دارد پول و خريد و فروش و بانك آنها از هدف دور نكند.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه، رابطه بين حوزه و بازار را رابطه محكم و از هم ناگسستني خواند و با اشاره به اينكه رابطه حوزه و بازار رابطه معنوي است به صورتيكه نام حجره هم در بازار و هم در حوزه نام مقدسي است، ابراز کرد: از گذشته هركجا كه بازار كسب و تجارت بوده است در كنار آن مسجد و مدرسه علميه نيز احداث شده است و اين بيانگر رابطه محكم بين بازار و حوزه علميه است.

حجت الاسلام احتشام از مدرسه علميه و مسجد و بازار به عنوان سه ركن تفكيك ناپذير در كنار يكديگر نام برد و اضافه كرد: بازاريها بر اين باورند كه در كنار هزينه هاي ديگر خود براي اسلام و ولايت نيز هزينه كنند و اين هزينه كردن دستوري نيست بلكه اعتقادي است.

نماي دين اسلام نماز است

امام جمعه موقت كاشان در ادامه از نماز در جامعه امروز به عنوان كالاي درجه دو و سه نام برد و تأكيد كرد: هر چيزي نمايي دارد و نماي دين اسلام نيز نماز است كه بايد نماي اسلام، نماي زيبا و جذابي باشد.

وي اقامه نماز اول وقت حتي اگر نماز جماعت هم نباشد را مهم قلمداد كرد و اظهار داشت: اصناف و كسبه بازار هنگام نماز بايد كسب و كار را تعطيل و اگر نمي توانند در نماز جماعت هم شركت كنند، جلو درب مغازه خود نماز را اقامه كنندتا نماي دين اسلام را به بهترين و زيباترين شكل خود معرفي‌ كنند.

حجت الاسلام احتشام با تأكيد بر اهميت دادن به نماز به ويژه نماز اول وقت، ابراز داشت: هنگام ديد و بازديدها و ميهمانيها نبايد از نماز اول وقت غافل شد تا فرداي قيامت در پاي ميزان حساب بتوانيم جوابگو باشيم.

وي با اشاره به اينكه با شعار نمي‌توان كسي را تشنه دين كرد بلكه افراد با عمل است كه به طرف دين جذب مي شوند، گفت: با دعا كسي نمي‌تواند هدايت شود بايد زحمت كشيد و نماي دين اسلام را كه نماز است آبرومند جلوه داد.  

امام جمعه موقت كاشان همچنين خطر پنهان نفوذ فرهنگي حتي در برنامه هاي ديني و رسمي را يادآور شد و افزود: نفوذ فرهنگي امروز در تهيه كليپهاي فرمايشات رهبر معظم انقلاب نيز ديده مي شود و استفاده از موزيكهاي گوش خراش، فرمايشات رهبري را تحت الشعاع قرار مي دهد.

همايش تبيين جايگاه و اهميت نماز و اسرار آن ‹‹طرح منهاج›› از سوی حوزه بسيج اصناف كاشان، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن تجارت حوزه بازرگاني به مناسبت چهارم شهريور سالروز شهادت مهدي عراقي و روزي بسيج اصناف با حضور متصديان اصناف شهرستان كاشان در سالن اجتماعات اداره صنعت، معدن، تجارت كاشان برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات