۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۶۰۳۶

شبکه تلگرامی «مبلغان جهادی»

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به تشکیل هدفمند شبکه تلگرامی مبلغان جهادی گفت: بسیاری از گروه‌های دانشجویی و جهادی که در مناطق مختلف کشور به ویژه گروه‌هایی که در مناطق شیعه سنی و اقلیت‌های دیگرفعالیت می کنند، نیازمند روحانی هستند،که متأسفانه نبود روحانی آثار منفی بر شرکت کنندگان خواهد گذاشت.
حجت الاسلام حسن مرادی اینترنت، فضای مجازی

حجت الاسلام حسن مرادی، نماینده طلاب و فضلای تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز کرد: اردوهای جهادی دانشجویی سراسر سال برگزار می‌شود و اوج آن در ایام نوروز و ایام تابستان است، در اسفندماه اردوهای راهیان نور دانشجویی، دانش آموزی و اردوهای مختلفی در مجموعه های فرهنگی برگزار می‌شود، ولی یکی از مشکلاتی که این مجموعه‌ها دارند تأمین روحانی برای همراهی گروه است.

وی ادامه داد: مجموعه‌ها علاقه‌مند هستند یک روحانی در این جمع‌ها باشد که از فضای اردو استفاده  و با بچه‌ها انس و صمیمیت پیدا کند و پاسخ گوی سؤالات آنها باشد؛بنابراین در این اردوهای جهادی روحانی می‌تواند کار فرهنگی انجام دهد و مشاوره فرهنگی تیم جهادی باشد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه تأمین روحانی یکی از مشکلات اصلی این گروهها است، تصریح کرد: تعداد طلاب برای همراهی گروه ها کافی نیست و  افزون بر آن  روحانی که می‌خواهد در این اردوها شرکت کند باید دارای روحیه خاصی باشد.

مسؤول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین افزود: برای اردوهای جدید از طلابی استفاده می‌شد که در گذشته درگیر کارهای جهادی بودند، ولی به خاطر اینکه در سال‌های اخیر اردوهای جهادی گسترش بیشتری پیدا کرد این شیوه دیگر جواب گو نیست.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه برای تأمین مبلغان کانال تلگرام ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: در تلگرام کانالی به نام شبکه مبلغان جهادی با بیش از 1200عضو برای دوستان طلبه ایجاد شد که در این کانال می‌توانند عضو شوند.

وی ادامه داد: هر اردوی دانشجویی نیاز به روحانی داشته باشد، برای آنها فرمی فرستاده می‌شود مشخصات اردو گرفته می شود و در کانال به اشتراک گذاشته می شود، مبلغینی که آماده تبلیغ هستند، شرائط خود و مکان مد نظر را بیان می‌نمایند و بعد از احراز صلاحیت به درخواست کنندگان معرفی می‌گردند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب تهران که فرمودند «طلبه‌ها باید در صف مقدم خدمت رسانی باشند» گفت: طلاب عزیز می‌توانند در این کانال عضو و در این کار شرکت کنند؛ بنابراین بایستی خود را مقید کنند که حداقل سالی یک بار در این اردوها شرکت کنند.

وی افزود: مبلغان در این گروه هیچ درخواست مالی از میزبان ندارند، ولی تمامی هزینه های رفت و برگشت و هزینه های زمان تبلیغ بر عهده میزبان است.

مسؤول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین با بیان اینکه بعد از معرفی فضاهای تبلیغی، اولویت با کسانی است که زودتر اعلام آمادگی کنند، گفت: با توجه به این که فضاهای معرفی شده بستگی به اعلام نهادها و مجموعه‌ها دارد، ممکن است ناهماهنگی احتمالی پیش بیاید.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: شناخت ما نسبت به مبلغان معرفی شده، اجمالی و در حد مختصر است، خود مجموعه‌ها باید نسبت به آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به مبلغان اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ طلاب می‌توانند از دو طریق در اردوهای جهادی شرکت کنند یکی از طریق تلگرام با لینک @Smjahadi  و از طریق سامانه پیامکی 30006011 با ارسال کلمه «جهاد» به این شماره نشانی تلگرام برای آنها ارسال می‌شود./875/ت302/س

خبرنگار: علی شمس
 

ارسال نظرات