۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۴۶۰۴۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ساخت تمدن بر پایه تدین، هنر نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کدخدایی استکبار در دنیا را زیر سؤال برده و آن را در هم پیچیده است؛ به‌گونه‌ای که امروز می‌توانیم بگوییم ما از تدین، تمدن می‌سازیم.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با اهل سنت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه اهل سنت خراسان شمالی، با تأکید بر تقویت وحدت و انسجام در استان و کشور، افزود: یکی از مهم‌ترین ملزومات توسعه، پیشرفت و امنیت در ایران اسلامی تقویت وحدت بین اقوام گوناگون کشور است.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه به الزام شیعیان و اهل سنت به حفظ وحدت، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند کسی که از حلقوم او صدای تفرقه بین شیعه و سنی بیرون می‌آید و می‌خواهد به بهانه مذهب، وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی مزدور دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی در قرآن، نبوت، معاد، قبله و سایر اعتقادهای اساسی مشترک هستند و تنها در برخی موارد برداشتهای متفاوت دارند که این تفاوت برداشت ها نمی‌تواند به اعتقاد اصیل آنها خللی وارد کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید اشتراکات بین شیعه و سنی تقویت شود تا افرادی که می‌خواهند از اختلافها و تفاوت برداشتهای موجود سوءاستفاده کنند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه اصل ولایت از آن خداوند بوده و فردی که می‌خواهد به باری تعالی برسد بایستی راه رسول گرامی اسلام را برود، افزود: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نعمت ولایت را درک کرده‌ایم و حدود چهار دهه است که در نظام ولایی زندگی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: نام انقلاب و نظام ما اسلامی است، نه انقلاب شیعی یا انقلاب سنی؛ ازاین‌رو هیچ بحث و تفاوتی بین شیعیان و اهل سنت نیست تنها باید مراقب بوده و هشدار قرآن را فراموش نکنیم که تأکید می‌کند تنها بیعت کردن کفایت نمی‌کند بلکه می‌بایست در صحنه بوده و در عرصه عمل هم مقابل شیاطین تفرقه‌افکن بایستیم.

وی با بیان اینکه مکتب اسلام، مسلمانان را در برابر کفر و استکبار قرار داده و همین موضوع سبب ناراحتی مستکبران دنیا از اسلام شده است، تصریح کرد: دشمنان از اسلام خشمگین هستند نه از شیعه و سنی؛ چرا که اسلام در برابر زورگویی ها و ظلم های آنها ایستادگی می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کدخدایی استکبار در دنیا را زیر سؤال برده و آن را در هم پیچیده است؛ به‌گونه‌ای که امروز می‌توانیم ادعا کنیم ما می‌توانیم از تدین، تمدن بسازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دشمنان از ایمان ما هراس دارند، تصریح کرد: به همین دلیل نیز استکبار جهانی و دشمنان اسلام بیش از هر چیز هویت دینی و ایمانی امت اسلام را هدف قرار داده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات