۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۰۴۳
مديرعامل بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي:

وظیفه اصلی روحانیت، تبلیغ دین و هدایت مردم است

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار در سخنرانی مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام ذاکری، گفت: تبلیغ درست دین و هدایت مردم همان رسالتی است که انبیا و الیای الهی داشته‌اند، وظیفه‌ای که به فضل الهی حوزه‌های علمیه و علما در طول تاریخ به شایستگی آن را انجام داده‌اند.
حجت الاسلام شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، مديرعامل بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي، پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام غلام‌رضا ذاکری، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله استاد خویش، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و علمای اسلام از آغاز شکلگیری این‌نهاد که به زمان امام صادق(ع) برمی‌گردد رسالتشان دفاع عالمانه از اسلام و مقابله با شبهه‌ها و تحریفها و انحرافها بوده است.

وی در ادامه به وظیفه اصلی روحانیت، یعنی تبلیغ درست دین و هدایت مردم، اشاره کرد و افزود: تبلیغ درست دین و هدایت مردم همان رسالتی است که انبیا و الیای الهی داشته‌اند. وظیفه‌ای که به فضل الهی حوزه‌های علیمه و علما در طول تاریخ به شایستگی این رسالت خطیر را انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار با بیان این‌که اگر علما و حوزه‌های علمیه نبودند از دین اسلام اثری باقی نمی‌ماند، اظهار داشت: در سایه حوزه‌های علمیه و علما به ویژه امام خمینی(ره) بود که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، بنابراین، انقلاب اسلامی ایران مدیون علما و اساتید بزرگواری بوده است که در راه دین زحمات بسیاری کشیده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنان حوزه‌های علمیه باید این رسالت را ادامه دهند تا پرچم انقلاب را به دست امام زمان(عج) برسانند.

مديرعامل بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي گفت: برای این‌که رسالتهای حوزوی به درستی انجام شود، تکریم و پاسداشت مقام علما و اساتید آن بهترین عمل است. البته این مراسمها همان‌طور که وظیفه حوزه علمیه است، به همان نسبت مردم نیز می‌توانند این‌مراسمها را برگزار کنند.

لازم به ذکر است در این مراسم علمایی همچون: حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله رضازاده مدرس درس خارج حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام اخلاقی، عضو شورای شهر مشهد مقدس و جمع کثیری از ارادتمندان و شاگردان حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکری حضور داشتند./202/862/ب1

ارسال نظرات