۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۴۶۰۵۲
آیت الله سلیمانی:

داعش و القاعده دست پرورده آمریکایی ها هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا گروه های تروریستی نظیر داعش را برای نابودی اسلام در منطقه به وجود آورده اند، تصریح کرد: این گروه های ترویستی که خود را مدافع اسلام جا زده اند، جنایت کار واقعی هستند و بویی از اسلام نبرده اند.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در نكا، آيت‌الله عباسعلی سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان امروز در يادواره شهدا و علماي منطقه هزارجريب نكا در روستاي باداب‌سر این شهرستان اظهار داشت: در جامعه اسلامي فتنه از آيات محكم بر نمي خيزد بلكه از آيات متشابه ايجاد مي شود كه در نتيجه آن شاهد ماجراي داعش، القاعده و طالبان خواهيم بود.

 

وي گروهک های تکفیری و تروریستی از جمله داعش را دست پروده آمریکایی ها دانست و يادآور شد: اين افراد با استفاده از آيات متشابه ماجراي داعش، طالبان و تكفيري‌ها را به وجود آورده اند كه با شكل‌گيري اين جريانات، القاعده و وهابيت كور و نادان را گسترش دادند و اكنون هم در جامعه اسلامي برادركشي راه انداخته اند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا گروه های تروریستی نظیر داعش را برای نابودی اسلام در منطقه به وجود آورده اند، تصریح کرد: این گروه های ترویستی که خود را مدافع اسلام جا زده اند، جنایت کار واقعی هستند و بویی از اسلام نبرده اند.

 

آیت الله سلیمانی با تأکید بر این که وحدت و همدلی امت اسلامی تنها راه شکست توطئه های دشمنان در میان کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی خودفروخته به عوامل و مجری سیاست های آمریکا در منطقه تبدیل شده اند.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امت اسلامی باید مراقب سیاست های فریبکارانه غربی ها در منطقه باشند، تصریح کرد: تبعیت از قرآن و سیره اهل بیت(ع) بهترین راه ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان است.

 

امام جمعه زاهدان با تاكيد برضرورت توجه و استفاده از جایگاه مساجد، تدبر و تفكر در آيات الهي قرآن گفت: توجه به آيات و تدبر در آن، سدي محكم در برابر دشمنان اسلام و رژیم صهینویستی است كه بايد با استفاده از آيات محكم الهي در برابر دشمنان بيايستيم.

 

آيت الله سليماني ادامه داد: افرادي كه داراي باطن ناپاك، دروني آلوده و انديشه‌اي نادرست هستند، به دنبال آيات متشابه مي‌روند تا اسلام را به شكل ديگري به مردم ارائه دهند كه بايد در اين زمينه با آگاهي بيشتر و بصيرت، افراد ناپاك با انديشه بد از افراد پاك تميز داده شود و با مراجعه به عالمان ديني، خوب و بد تشخيص داده شود

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن كتاب نازل شده بر رسول اكرم(ص) است كه در كنار آيات محكمي كه هر كدام سعادت و نيك بختي زندگي ما را به همراه دارد، داراي آيات متشابهي است كه براي مردم آيات محكمي نيست و به یقین زمينه كج انديشي، كج فهمي و نااگاهي افراد نادان از اين طريق ميسر مي شود.

 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: وجود عالماني همچون آيت‌الله كوهستاني و ديگر بزرگاني كه در اين سرزمين و اين استان مايه مباهات و روشنايي و بركت اين ديدار هستند موجب شده است كه بركات فراواني شامل حال مردم اين ديدار شده و بسياري از انحرافات از اين منطقه رخت بربندد كه بايد نجات و هوشياري خود در قبال دشمنان را قدردان تربيت عالمان ديني باشيد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: مردم ما با استفاده از بيداري ايجاد شده از سوی اين عالمان ديني و تربيت در مكتب اهل بيت(ع) در برابر دشمنان مقاوم ايستاده‌اند و با تقديم شهداي فراواني در طول هشت سال دفاع مقدس اكنون هم سربازان و عزيزاني را در دفاع از حرم بي بي زينب(س) تقديم مي كنند.

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: شهدا كه مايه آبروي نظام هستند درس زندگي، ايثار و شجاعت را به ما آموختند و ما باید دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها را از شهدا آموخته و آنها را سرمشق خود قرار دهیم تا با استفاده از همت بلند و جوانمردانه اين شهدا و ولايت‌مداري و ولايت‌پذيري، راه رستگاري  و سعادت خود را هموار كنيم.

 

وي با بيان اينكه شهدا بالاترین مقام را در پیشگاه الهی دارند، اظهار داشت: خون پاک شهدا، انقلاب و نظام را بیمه کرده و به جامعه ابرو بخشيده و از طمع طمعکاران در دست اندازی به میهن اسلامی جلوگیری کرده است و برگزاری یادواره و گرامیداشت این بزرگواران نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد تا با الگو برداري از يره و روش زندگي آنان و ولايتمداري در خط ولايت ثابت قدم بوده و انقلاب را به انقلاب مهدي(عج) برسانيم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که شهدا سرمایه های گرانقدر و ماندگار نظام اسلامی هستند، بیان داشت: شهدای گرانقدر نظام اسلامی با نثار خون های پاک خود صحنه های ارزشمندی از ایثار و فداکاری را به ارمغان آوردند.

 

آیت الله سلیمانی در ادامه با بیان این که ایثارگری و مجاهدت های شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در تاریخ به یادگار مانده و جاویدان و اثربخش است که باید در مسیر نورانی شهدا قدم برداریم، بیان کرد: دشمن باید بداند که این ملت با این شهادت‌ها از پای نخواهد ایستاد، بلکه راه شهیدان، امام راحل و رهنمود‌های رهبرمان را تا آخرین لحظات ادامه می‌دهیم.

 

امام جمعه زاهدان با مهم خواندن عمل به وصیت نامه شهدا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخش وصیت نامه اکثر شهدای ایران اسلامی اطاعت از ولایت مطلقه فقیه بوده است، ولایت فقیه اگر نبود ایران امروز در جهان چنین اعتباری نداشت و این اعتبار به پشتوانه حمایت و اطاعت مردم از ولی فقیه است./950/پ202/ج

ارسال نظرات