۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۴۶۰۷۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

عمل به قرآن مایه نجات امت اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با الهام از معارف و آموزه های قرآنی به پیروزی رسیده است، گفت: عمل به قرآن مایه نجات امت اسلامی است.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی عصر امرور در مراسم آغاز مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراهم شدن بسترهای مناسب برای ترویج علوم و معارف قرآنی بوده است.
وی با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی امروز در دورترین نقاط کشور نیز آموزش‌های قرآنی ارایه می شود، خاطرنشان کرد: مهم ترین برکت مجالس قرآنی این است که دشمنان دین و قرآن با دیدن تاثیر قرآن در جامعه و جاری شدن زندگی قرآنی در جهان، احساس خطر کرده و جایگاه خود را متزلزل می بینند.
حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با الهام از معارف و آموزه های قرآنی به پیروزی رسیده است، افزود: باید با اعتقاد قلبی قرآن را در سراسر زندگی فردی و اجتماعی خود جاری کنیم، چراکه منجی عالم بشریت خواهد آمد و بر اساس قرآن، جهان را هدایت خواهد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی عمل به قرآن را مایه نجات امت اسلامی دانست و گفت: اگر امروز شاهد تفرقه میان امت اسلامی هستیم، همه نشان از غفلت مسلمانان از مفهوم و آموزه های عالی قرآنی کریم است، وهابیت با تفسیر به رأی از آیات قرآن مانع وحدت مسلمانان شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلاتی که پیش رو بود و با توجه به این‌که در برگزاری مسابقه با محدودیت سنی مواجه بودیم، اما جای شکر است که راه یافتگان به مرحله استانی که سال گذشته 307 نفر بودند، امسال به 432 نفر افزایش یافته اند.
حجت الاسلام مصائبی با تاکید بر تحقق نهضت قرآن آموزی در سراسر مناطق شهری و روستایی آذربایجان شرقی گفت: تسلط بر زبان قرآنی و معانی آن در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته و حتی در برخی از کشورها نیز برای استخدام در مشاغل باید فرد از برخی جهت ها به قرآن مسلط باشد.
وی تلاوت را عامل نزول رحمت و برکت الهی دانست و افزود: عمل به آموزه های قرآنی مایه خیر و برکت است، برخی فکر می کنند که امروزه مردم از قرآن جدا شده اند، در حالی که این گونه نبوده و قرآن در قلبهای مردم جای گرفته است، اما مردم منتظر جرقه ای هستند تا به این سمت گرایش پیدا کنند و وظیفه ما نیز این است که زمینه را فراهم کنیم.
گفتنی است، مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 432 نفر قاری و حافظ قرآن در تبریز از امروز آغاز و تا ششم شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت./202/935/ب1

ارسال نظرات