۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۴۶۰۸۳
استاد حوزه علمیه شهرضا:

کارگزاران نظام خدمت به مردم را وظیفه خود بدانند

استاد حوزه علمیه شهرضا گفت: مسؤولان و کارگزاران نظام باید خدمت به مردم را به عنوان مهمترین وظیفه خود بدانند، همه ما در قبال حقوقی که از نظام اسلامی دریافت می‌کنیم به مردم مدیون هستیم.
هفته دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد ابراهیم کفیل عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت که در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد، با اشاره به آیات اول تا پنجم سوره مزمل، عنوان کرد: خداوند مسلمانان را به اقامه نماز شب امر کرده تا به این وسیله رفتار انان در طول روز اصلاح شود، در برخی از تفاسیر آمده است که چون انسانها در طول روز کارهای زیادی دارند باید وقتی را برای کسب توان و همچنین راز و نیاز با خداوند پیدا کنند و سحرگاه بهترین زمان برای این مسئله است.

وی ادامه داد: در همین سوره خداوند می‌فرماید پیامبر اسلام(ص) به خوبی به این فرمان الهی عمل کرده است، یعنی در زمینه کسب معرفت و راز و نیاز در سحرگاهان، پیامبر(ص) الگویی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند به این دستور الهی عمل کنند.

استاد حوزه علمیه شهرضا تأکید کرد: کارگزاران نظام بیش از دیگران نیازمند برقراری رابطه معنی با خداوند هستند، آنان در موقعیتهای حساسی قرار دارند که اجرای درست کارها و رعایت حقوق مردم بر عهده آنان است بنابراین باید تلاش کنند تا به بهترین شیوه ممکن به رسالت خود عمل کنند.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: بر اساس روایات اسلامی اگر کسی بین خود و خدا را اصلاح کند، خداوند نیز بین او مردم را اصلاح می‌کند؛ کارگزاران نظام باید همواره خود را در معرض خداوند احساس کنند تا شیوه رفتار آنان با مردم اصلاح شود؛ داشتن ارتباطات خوب و سالم اجتماعی به عنوان یک عمل صالح در کارنامه عمل انسانها ثبت می‌شود، اما داشتن این رابطه مستلزم ارتباط مستمر با خداوند و استمداد از درگاه او است زیرا رابطه دائمی با خداوند باعث ایجاد اطمینان قلبی و خلوص در رفتار می‌شود.

وی گفت: انقلابی که امروز به عنوان یک سرمایه الهی به دست ما رسیده است حاصل رنجها و تلاشهای افراد زیادی است، باید تاریخ 150 سال اخیر را مطالعه کنیم تا بدانیم چه کسانی چه رنجهایی را تجمل کرده‌اند تا نظامی بر اساس موازین اسلامی تشهیل شود.؛ انقلاب ما حاصل خون شهیدان است و ما در برابر همه آنها مدیون هستیم.

استاد حوزه علمیه شهرضا عنوان کرد: همه ما و افرادی که پست و مقامی در دست دارند باید بدانند بر جایگاهی تکیه زده‌اند که با خون شهیدان ایجاد شده است،به همن جهت همه ما باید با حفظ روحیه انقلابی به تکلیف الهی خود عمل کنیم؛ افرادی همانند شهید رجایی و شهید باهنر الگوی خدمت رسانی صادقانه به مردم بودند، مرام و اخلاق این شهیدان باید به عنوان الگو و سرمشق برای همه مسئولان باشد.

حجت الاسلام کفیل تأکید کرد: عشق به خداوند، عشق به مردم و علاقه به خدمت سه ویژگی مهم و بارز شهیدان رجایی و باهنر بود، آنان این اخلاق با ارزش را در محضر امام(ره) کسب کردند و با استفاده از تعالیمی که در محضر ایشان فرا گرفتند به عنوان خادمان ملت در عرصه‌های اجرایی وارد عمل شدند؛ کارگزاران نظام باید تلاش کنند تا در پایان دوران خدمت آنها کارنامه‌ای درخشان از خدمات گسترده به مردم در جامعه باقی بماند.

وی گفت: ما حق نداریم دیانت خود را دست آویز کسب مقامات مادی و دنیوی کنیم، همه ما دائماً در محضر خداوند هستیم و باید دقت کنیم که مقامهای زودگذر دنیا، دین ما را از بین نبرد؛ مسؤولان باید خدمت به مردم را به عنوان مهمترین وظیفه خود بدانند، همه ما در قبال حقوقی که از نظام اسلامی دریافت می‌کنیم به مردم مدیون هستیم.

استاد حوزه علمیه شهرضا تأکید کرد: تجلیل واقعی از مقام شهدا وقتی انجام می‌شود که برای خدمت به مردم تلاش کنیم، شهیدان راهی را برای ما ایجاد کردند که ابتدای آن ایمان به خداوند و انتهای آن رضوان الهی است بنابراین باید با الگوگیری از اخلاق شهیدان در جهت تعالی جامعه اسلامی تلاش کنیم./202/868/ب1

ارسال نظرات