۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۶۰۹۷
رییس حوزه هنری خراسان شمالی مطرح کرد؛

ارسال 540 اثر به جشنواره سراسری «نفوذ»/ انتخاب 13 اثر برگزیده از سوی هیأت داوران

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور به همت حوزه هنری استان، گفت: در مهلت ارسال آثار درمجموع 546 اثر از 177 هنرمند استانهای مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وحید نمازی- رییس حوزه هنری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی، شامگاه پنج‌شنبه، در میزگرد جشنواره سراسری کاریکاتور، با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع «نفوذ» به میزبانی این استان، افزود: با توجه به اهمیت موضوع نفوذ دشمنان و هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب در این زمینه، حوزه هنری استان هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور را با این موضوع برگزار کرد.

وی با یادآوری محورهای این جشنواره، اظهار کرد: نفوذ فرهنگی با هدف ایجاد خلل در باورها و معرفتهای دینی و انقلابی و با استفاده از ارتباط‌گیری با برخی از اساتید دانشگاه، فعالان دانشجویی و نخبگان فكری و علمی، نفوذ اقتصادی با هدف تزلزل پایه‌های اقتصاد مستحكم و تبدیل شدن كشور به یك كشور فقیر، نفوذ سیاسی با هدف نفوذ در مراكز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، ایجاد جهت‌گیری، حركت و تصمیم‌گیری طبق خواسته و اراده دشمن، نفوذ امنیتی، نفوذ جریانی و نفوذ موردی یا فردی شش محور این جشنواره هستند.

نمازی با بیان اینکه در مدت مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور، درمجموع 546 اثر از سوی 177 هنرمند از 27 استان مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: از بین این آثار درنهایت هیأت داوران 13 اثر برگزیده را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: هنرمندانی از استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان، همدان، فارس، اردبیل، مازندران، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، سمنان، یزد، تهران، البرز، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکزی، ایلام، کرمانشاه، لرستان، گلستان، قم، خوزستان، یزد و تهران آثار هنری خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی اضافه کرد: از استان خراسان شمالی هم 59 اثر از 15 هنرمند به دبیرخانه هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع «نفوذ» ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی از سوی هیأت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: بهرام ارجمند نیا، مسعود ضيايي، محمود نظری، سجاد رافعی و عباس ناصري داوران این جشنواره سراسری بودند.

نمازی ادامه داد: هیأت داوری هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع نفوذ پس از بررسی و ارزیابی 546 اثر رسیده به دبیرخانه، 13 اثر را به‌عنوان آثار برتر انتخاب کردند که از این تعداد سه اثر برگزیده و 10 اثر نیز شایسته تقدیر هستند.

به گفته نمازی با اتمام داوری و انتخاب آثار برگزیده، اختتامیه جشنواره بیستم شهریورماه امسال به میزبانی بجنورد برگزار و از هنرمندان منتخب شامل سه هنرمند برگزیده و 10 هنرمند شایسته تقدیر، تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: به نفرات اول تا سوم هفتمین جشنواره سراسری به ترتیب 25 میلیون ریال، 20 میلیون ریال و 15 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره تعلق گرفته و به 10 نفر شایسته تقدیر هم هرکدام سه میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره اهدا می‌شود.

نمازی در خاتمه تصریح کرد: همچنین 100 اثر منتخب هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع «نفوذ» هم به بخش نمایشگاه راه یافته و هم‌زمان با مراسم اختتامیه، به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات