۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۴۶۱۰۱
معاون فرهنگی حوزه علمیه ایرانشهر:

نقاط تاریک برجام به غیرقابل اعتماد بودن غربیها بر می‌گردد

استاد حوزه علمیه زینبیه(س) ایرانشهر گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دولت یازدهم اتفاق افتاد، مسأله مذاکرات هسته‌ای و برجام بود؛ برجام نقاط تیره و روشن زیادی داشت که البته نقاط تاریک آن برمی‌گردد به طرف مقابل ما که شیطان بزرگ، یعنی آمریکای جنایتکار است.
هفته دولت

مریم شمس، استاد حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: هر دولتی در برخی زمینه‌ها دقت و توجه ویژه‌تری دارد و برخی حوزه‌ها نیز مورد غفلت واقع می‌شود و در این باره، کارشناسان و منتقدان دلسوز باید به کمک دولتها بیایند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر افزود: داشتن روحیه نقدپذیری یک صفت پسندیده و مطلوب است که از دولتمردان نظام اسلامی انتظار داریم همواره همیشه داشته باشند، زیرا نقدهای سازنده موجب می‌شود تا عیوب و نواقص احتمالی برطرف شود.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دولت یازدهم اتفاق افتاد، مسأله مذاکرات هسته‌ای و برجام بود و همانطور که همه می‌دانیم، برجام نقاط تیره و روشن زیادی داشت که البته نقاط تاریک آن بر می‌گردد به طرف مقابل ما که شیطان بزرگ، یعنی آمریکای جنایتکار است.

شمس با بیان اینکه آمریکایی‌ها نشان دادند هیچگاه قابل اعتماد نبوده و به تعهدات خود عمل نخواهند کرد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای فرمودند نفس مذاکره هیچ ایرادی ندارد، ما مخالف مذاکره نیستیم، لکن خوش‌بین هم نیستیم، زیرا آمریکا بارها نشان داده است که با ملت ایران دشمنی آشکار دارد.

وی بیان کرد: ما در مذاکرات هسته‌ای به جهانیان نشان دادیم که اهل صلح و دیپلماسی هستیم و همین که آمریکایی‌ها زیر تعهدات خود زدند و به وعده‌های خود عمل نکردند و در نتیجه سبب رسوایی آنان در مقابل چشم جهانیان شد، خود یک پیروزی است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: ما از آمریکایی‌ها انتظار خیرخواهی نداریم، زیرا دشمنی آنان روشن و اثبات شده است؛ جنگ هشت ساله که با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت، عملیات تروریستی مختلف با حمایت فکری و مالی آنان و شیطنتهای بسیار، همه نمونه‌هایی از دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران است.

وی افزود: رهنمودهای دلسوزانه مقام معظم رهبری همواره چراغ راه دولتمردان بوده است، از این رو اگر دولتها می‌خواهند اشکالات و ایرادات را کاهش دهند، باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار دهند و امیدواریم دولت و مجلس با جدیت هرچه بیشتر به دنبال رفع دغدغه‌های ولی فقیه در امور مختلف فرهنگی و اقتصادی باشند.

شمس در پایان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی همه دولتمردان قرار گیرند، اظهار کرد: دولت ما باید دولتی انقلابی باشد و برای رسیدن به یک دولت انقلابی، باید اسوه‌هایی همچون شهیدان رجایی و باهنر الگوی دولتمردان قرار گیرند./302/831/ب1

ارسال نظرات