۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۴۶۱۱۳
کارشناس مسائل مذهبی:

دولتمردان در مقابله با تهدید دشمن از امام رضا تأسی کنند

حجت الاسلام میردامادیان در میان ندبه خوانان مسجد مقدس جمکران به تبیین شباهت های علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت حجت(عج) پرداخت و با اشاره به هفته دولت، گفت: دولتمردان ما در مقابله با زورگویان و دشمنان باید از امام رضا(ع) تأسی کنند و به آن ها امتیاز ندهند.
حجت الاسلام سید احمد میردامادیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد میردامادیان بامداد امروز پیش از قرائت دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: در مسجد مقدس جمکرانی هستیم که وجب به وجب آن بوی امام زمان(عج) می دهد و خیلی از بزرگان ما در این مکان مقدس، با این حضرت دیدار داشته اند.

سخنران مسجد مقدس جمکران با اشاره به هفته دولت، تصریح کرد: دولتمردان ما بدانند که باید روش امام رضا(ع) را در مقابله با دشمنان به کار بگیرند و در مقابل این مستکبران کوتاه نیایند؛ امام رضا(ع) دائما تهدید و تطمیع می شدند اما ایشان هیچ گاه در مقابل دشمن سر خم نکردند؛ دولتمردان ما باید از حضرت رضا(ع) تأسی کنند و به زورگویان و مستکبران امتیاز ندهند.

وی با اشاره به رابطه امام رضا(ع) و امام زمان(عج) بیان داشت: زمانی که حضرت رضا(ع) نام امام زمان(عج) را می شنید، از جای خود بلند شده و دست بر روی سر می گذاشتند و می فرمودند، «اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه»؛ پس اگر کسی پرسید چرا وقتی نام حضرت حجت(عج) را می شنوید، از جای خود بر می خیزید و دست بر روی سر می گذارید، پاسخش تأسی از امام رضا(ع) است.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: روایت های زیادی درباره عشق و علاقه مردم قم به امام زمان(عج) آمده و مسجد مقدس جمکران هم گویای همین مطلب مهم است؛ در روایات آمده که یکی از درهای بهشت، در شهر مقدس قم گشوده می شود.

وی افزود: امام رضا(ع) بقیة الله است و هر چه در اولیاء و اوصیاء هست، در وجود مقدس آن حضرت جمع شده بود؛ امام زمان(عج) هم بقیة الله است و هر کس که می خواهد که اهل بیت(ع) و پیامبران را ببیند، باید در چهره حضرت حجت(عج) نگاه کند؛ این دو حضرت از نظر ظاهری و چهره، شباهت زیادی به هم دارند.

حجت الاسلام میردامادیان ابراز داشت: در زیارت امام رضا(ع) آمده است که «خدایا من کنار دری از درهای خانه پیامبر اکرم(ص) ایستاده ام»؛ هر کس که در حرم علی بن موسی الرضا(ع) قدم می گذارد، در واقع در خانه رسول خدا(ص) قدم گذاشته است و باید از این امام همام، به جای حاجت های دنیایی، نور طلب کند.

وی گفت: در لوحی که از سوی خدا به پیامبر اکرم(ص) داده شده، اسامی دوازده امام شیعیان در آن آمده و از ایشان تعریف شده است؛ درباره امام رضا(ع) در این لوح ذکر شده که هر کس ایشان را تکذیب کند، همه ائمه(ع) را تکذیب کرده است؛ نکته دیگر آن لوح این است که از میان همه امامان(ع)، فقط به قاتل امام رضا(ع) اشاره کرده و آمده که مأمون، «افریط مستکبر» است.

سخنران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: اگر کسی امروز در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) باشد، نگاه ویژه ای از سوی خداوند متعال به وی می شود؛ اما آن هایی که در مشهدالرضا نیستند، می توانند خواهرشان حضرت معصومه(س) را زیارت کنند./840/پ202/ی

ارسال نظرات