۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۶۱۱۷
دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:

مسؤولان به جای برگزاری کنسرت در پی حل مشکلات اقتصادی مردم باشند

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی گفت: در مملکتی که مردم برای بیکاری جوانان ضجه می زنند، به جای اینکه دغدغه آنها حل مشکلات اساسی و اقتصادی جامعه باشد، دائم دم از برگزاری کنسرت موسیقی می زند.
حجت الاسلام هادی مشیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام هادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، پنجشنبه شب در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد در شرح زیارت جامعه کبیره با بیان اینکه سبک زندگی توحیدی از عناصر تمدن سازی اسلامی اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: از عباراتی که در زیارت جامعه کبیره ائمه اطهار را خطاب قرار می دهیم این است: «أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر»؛ تو امامی بودی که اقامه نماز کردی و زکات دادی، این بیانگر اهمیت زکات است و لقمه بدون زکات انسان را بیچاره می کند و دعا مستجاب نمی شود زیرا اجابت دعا را در لقمه حلال قرار داده اند.

وی تصریح کرد: هر کس رابطه خود را با خدا اصلاح می کند خداوند رابطه او را دیگران درست می کند، اگر نگاه انسان توحیدی شود به مردم ظلم نمی کند، از این رو حتی دشمنان این افراد نسبت به آنها ارادت دارند.

حجت الاسلام مشیری مطرح کرد: قرآن کریم می فرماید به هر کسی یک مکنتی دادیم باید آن را در چهار جهت اقامه نماز، پرداخت زکات، امربه معروف و نهی از منکر صرف کند، اگر ثروت، قدرت، شهرت، آبرو و اعتباری پیدا کردید، اولین کار شما اصلاح رابطه با خدا و اصلاح رابطه با دیگران باشد.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی بیان کرد: اگر ثروتی دارید در روستا و مناطق محروم مسجد و در مدارس و مراکز آموزشی نمازخانه بسازید، مدارسی که نمازخانه ندارند و دانش آموزان در حیاط یا سالن مدرسه اقامه نماز می کنند.

منبع درآمدهای میلیاردی حلال نیست

وی افزود: دومین مطالبه قرآن از مؤمنان صاحب قدرت و مکنت اصلاح سطح ثروتهای اجتماعی با ایتای زکات است؛ زکات قله های ثروت را از بین می برد و گردنه های فقر را برطرف می کند؛ عده ای در جامعه با حقوق چندصد میلیونی و گروهی با درآمد زیریک میلیون و با پول کمیته امداد زندگی می کند که پرداخت زکات تعادل سطح جامعه می شود.

حجت الاسلام مشیری با اشاره به این فرمایش امیرمؤمنات علی(ع) که «هیچ جا ثروتی انبوه نمی شود مگر به عدم رعایت حقوق ضعیفان جامعه»، ابراز کرد: چطور امکان دارد فردی طی 30 سال در نظام جمهوری اسلامی هزار میلیارد تومان ثروت کسب کند در حالی که در آغاز کارش حتی وسیله نقلیه شخصی هم نداشت، معقولانه نیست اگر بگوییم که این ثروت از راه حلال و بدون رانت خواری حاصل شده است.

وی با اشاره به جایگزین شدن تفاخر به جای انفاق گفت: تفاخر حتی در سفره های افطاری هم نفوذ کرده است، سفره های رنگین به منظور دادن افطاری برای خودنمایی و فخرفروشی افراد پهن می شود.

حجت الاسلام مشیری با بیان اینکه امام امربه معروف و نهی از منکر را وظیفه و اصل زندگی خود می داند، خاطرنشان کرد: توجه کنیم بلاهایی که بر اثر ترک امربه معروف و نهی از منکر در جامعه نازل می شود درمان ندارد.

رواج منکر در جوار امام رضا

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی ابراز کرد: وای به حال دولتمردی که بگوید مسؤول بهشت بردن به اجبار نیستیم، وزیر ارشاد که امروز مملکت را درگیر کنسرتهای موسیقی کرده است و اصرار دارد که در جوار امام رضا(ع) مطرب نوازی اجرا شود.

حجت الاسلام مشیری تصریح کرد: در مملکتی که مردم برای بیکاری جوانان ضجه می زنند، به جای اینکه دغدغه آنها حل مشکلات اساسی و اقتصادی جامعه و مالیاتهایی که روی مردم فشار می آورد باشد، دائم دم از برگزاری کنسرت موسیقی می زند.

وی با بیان اینکه مرحوم شهید بهشتی از خود در برابر اهانت منافقان و دشمنانش دفاع نمی کرد زیرا وقت خود را متعلق به 36 میلیون جمعیت ایرانی می دانست که وقت دفاع از خود را ندارد، اظهار کرد: امروز وزیر فرهنگ و ارشاد کشور وقتش را برای برگزاری کنسرت در کشوری گذاشته است که نگاه دنیا به آن به عنوان امّ القرای جهان اسلام است و امام علی بن موسی الرضا(ع) اینجا نهی از موسیقی داشته اند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چند درصد مشکل مردم کنسرت موسیقی است که این چنین به دنبال رواج منکر در جامعه هستند.

حجت الاسلام مشیری در پایان با اشاره به «جاهدتم فی الله» ویژگی پنجم اهل بیت(ع)  را جهاد در راه خدا عنوان کرد./202/1308/ب1

ارسال نظرات