۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۴۶۱۳۱
رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

اقدامات جزیره‌ای مانع گسترش فعالیت های قرآنی در کشور است

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان این که متأسفانه اعتقاد راسخی برای فعالیت‌های مشترک قرآنی در جامعه وجود ندارد، گفت: فعالیت‌های جزیره‌ای و تعصبات سازمانی از موانع مهم فعالیت‌های مشترک است و باید شاهد یک وحدت رویه و انسجام در گسترش این گونه برنامه ها باشیم.
قره شیخ لو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مهدی قره‌شیخ‌لو، رییس سازمان داراقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در جمع کارشناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش روز افزون فعالیت های قرآنی در کشور هستیم، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب قرآن و مفاهیم دینی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد، اما امروز شاهد فراگیری و گسترش آن در همه بخش های جامعه هستیم.

وی با تأکید براین که باید از این فضای به وجود آمده در جهت رونق هر چه بیشتر فعالیت های قرآنی در کشور بهره گیریم، افزود: باید تلاش شود با مفاهیم قرآنی از همان سنین کودکی در میان فرزندان خانوادها ترویج شود.

رییس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، بیان داشت: نباید شاهد برخورد شعاری با برخی مفاهیم متعالی دینی و ارزشی باشیم.

قره شیخ لو با بیان این که متأسفانه اعتقاد راسخی برای فعالیت‌های مشترک قرآنی در جامعه وجود ندارد، خاطر‌نشان کرد: فعالیت‌های جزیره‌ای و تعصبات سازمانی از موانع مهم فعالیت‌های مشترک است و باید شاهد یک وحدت رویه و انسجام در گسترش این گونه برنامه ها باشیم.

وی، کم کاری قرآنی و فرهنگی در جامعه را یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در کشور دانست و تصریح کرد: در قبل از انقلاب، دست‌یابی به رادیو و تلویزیون و نهاد‌های مختلف به عنوان آرزوی ما برای تحقق خواسته‌های دینی بود، اما در زمان کنونی با وجود توانمندی‌های مختلف هنوز به اهداف مورد نظر نرسیدیم.

رییس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور، سبک زندگی قرآنی را نیاز امروز جامعه دانست و با بیان این که متأسفانه جامعه ما امروز گرفتار فرهنگ های غلط غربی شده است، گفت: خانواده ها باید مفاهیم قرآنی را با شیوه های جذاب و اثرگذار برای فرزندان خود تبیین و تبلیغ کنند.

قره شیخ لو با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم. 

وی با اشاره به این که کلام الهی برای همه بخش های زندگی انسان راه و روشی صحیح و تعالی بخش دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز از آن مفاهیم و تعالیم سعادت بخش فاصله گرفته است.

رییس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر ضرورت تدبر در مفاهیم الهی در کنار خواندن و قرائت قرآن تأکید کرد و گفت: فهم عمیق کلام الهی نیازمند تدبر در قرآن است.

قره شیخ لو، راه رسیدن به کمال و تعالی حقیقی را درک عمیق مفاهیم روح بخش قرآنی دانست و افزود: همه آیات و مفاهیم قرآنی همچون چراغی برای یافتن مسیر در دنیای تاریخ امروز است.

وی با بیان این که عمل ما باید مبلغ رفتار و تبلیغ ما باشد، افزود: همه ما در معرض آفت‌های مختلف قرار داریم و در آیات مختلف بر تهدید نفس و شیطان اشاره شد.

حجت الاسلام ستاد علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این نشست با اشاره به لزوم گسترش گفتمان قرآنی در کشور، گفت: حاکم شدن گفتمان قرآنی در جامعه سبب گسترش سبک زندگی قرآنی مورد نظر مقام معظم رهبری می‌شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی در طول ده سال اخیر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بیانات و جلسات مختلف بیان شده است، افزود: هدف آموزه‌های قرآنی، ایجاد و تقویت سبک زندگی قرآنی و اسلامی است و سبک زندگی ما باید در جامعه منطبق با آموزه‌های دینی و قرآنی باشد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر لزوم معرفی الگو‌های دینی و قرآنی در جامعه اشاره و خاطر‌نشان کرد: پیامبر اعظم در قرآن کریم به عنوان الگوی کامل در جامعه معرفی شده است و رفتار و نحوه زندگی پیامبر گرامی اسلام باید در جامعه نمود داشته باشد.

وی بر تلاش فعالان دینی و قرآنی برای تمدن‌سازی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فعالان قرآنی از توانمندی‌های خود برای گسترش گفتمان قرآنی و تمدن‌سازی دینی در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران توانایی ایجاد تمدن جهانی اسلامی را دارد، گفت: تعداد موقوفات قرآنی در مازندران اندک است و محافل و مجالس قرآنی از مظلوم‌تر‌ین محافل در جامعه هستند که باید برای برگزاری عاشورایی آن تلاش کنیم.

وی راه‌های جلای قلب را تلاوت قرآن، یاد مرگ و موعظه برشمرد و یادآور شد: خانه‌ها باید به نور قرآن مزین شود چون قرآن کتاب زندگی است و انسان باید همواره از آن درس بیاموزد و حرمت آن را در همه مواقع رعایت کند./201/1317/ب1

ارسال نظرات