۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۴۶۱۳۳
نهاوندیان:

مردم وقتی گزارش خدمات دولت را می شنوند خوشحال می شوند

نهاوندیان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه گزارش خدمات دولت به ملت، گفت: وقتی مردم این گزارشها را می‌شنوند خوشحال می‌شوند اما در مقابل بدخواهان ملت ناراحت و عصبانی هستند.
نهاونديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهوری کشورمان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید را تشریح کرد.

وی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای سپاسگزاری از خادمان ملت دانست و افزود: هفته دولت هفته خدمت به ملت و شکر به درگاه خدا است بابت توفیقاتی که در پیشبردن اهداف و ارزش‌های والای انقلاب و پیشبردن کشور در مسیر عزت حاصل شده است.

نهاوندیان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه گزارش خدمات دولت به ملت، گفت: وقتی مردم این گزارشها را می‌شنوند خوشحال می‌شوند اما در مقابل بدخواهان ملت ناراحت و عصبانی هستند.

وی تصریح کرد: مردم وقتی می‌شنوند که آرزوی دیرین پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات بعد از چهار دهه تلاش محقق شده است خوشحال می‌شوند اما بدخواهان ناراحت و عصبانی می‌شوند؛ وقتی مردم می‌شنوند که با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیری که شد برداشت ذخایر به حد عادلانه می‌رسد و فراتر می‌رود خوشحال می‌شوند.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: مردم وقتی می‌شنوند که بالافاصله بعد از برداشته شدن عزتمندانه تحریم‌های ظالمانه، خدمتگزاران ملت در وزارت نفت توانستند در کمتر از شش ماه میزان تولید نفت و میزان صادرات نفت را به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

وی گفت: افزون بر این‌که در مذاکرات پیروزمند، حقوق هسته‌ای ما تثبیت و به رسمیت بین‌المللی شناخته شد، در صنعت نفت هم که مورد هدف بدخواهان بود بلافاصله تحمیل اراده محدود ساز آنها با شکست مواجه شد و ایران به جایگاه خود در بازار جهانی نفت برمی‌گردد خوشحال می‌شوند اما بدخواهان ایران عصبانی می‌شوند و آثار این عصبانیت را در اقدامات تخریبی آنها می‌بینیم.

نهاوندیان ادامه داد: آنها که طی سه دهه نتوانستند با جوسازی‌ها در صحنه‌های بین‌المللی ایران هراسی را به نتیجه‌ای برسانند و در داخل هم نتوانستند در صفوف منسجم ملت تفرقه ایجاد کنند؛ الآن هم این عصبانیت‌ها جز این‌که دست آنها را رو کند نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی  با بیان این‌که شادمانی مردم هدیه بزرگ هفته دولت است، اظهار داشت: شادمانی به سبب این‌که در این برنامه جدید اعلام شده برای اقتصاد کشور یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی که امسال به عنوان سال اقدام و عمل نامگذاری شد، کارنامه حاصل شده، کارنامه امیدبخشی باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری کشورمان از اقتصاد مقاومتی به عنوان پیشرفت کشور همراه با عزت نام برد و گفت: براساس سیاست‌های اعلام شده اقتصاد مقاومتی الگوی اقتصاد ایران بعنوان اقتصاد پیشرو، درون‌زا، برون‌گرا و عدالت‌جو اعلام شده است و خوشبختانه در کارنامه عمل امسال دولت، ایران به عنوان تنها کشور سرفراز از اقتصادهای تولیدکننده و صادر کننده نفت در جهان معرفی می‌شود.

وی با مقایسه ضربه اقتصادی سال 90 به کشور در مقایسه با ضربه اقتصادی سال 94، ابراز کرد: در سال 90 به سبب تحریم‌ها ارزش پول ملی به حدود یک سوم تنزل پیدا کرد، تورم چهل درصد و رشد اقتصادی منفی شد اما مشابه آن ضربه در سال 94 وارد می‌شود اما نه تورم بالا می‌رود، نه رشد منفی می‌شود و نه بازار ارز دچار التهاب و اضطراب می‌شود و این یعنی کارنامه اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و مقاوم شدن اقتصاد ایران در برابر ضربه‌های بیرونی.

نهاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یکی از نکات مورد تأکید در سیاست اقتصاد مقاومتی بهبود محیط کسب و کار است، گفت: این برای ملت افتخار است که در فاصله این سه سال رتبه ایران در شرایط محیط کسب و کار از رتبه 152 در دنیا به رتبه 118 برسد و البته راه بلندی در پیش داریم و جایگاه ایران بسیار بهتر این است و باید باشد اما این نشان می‌دهد که حرکت در مسیر درست قرار گرفته و آینده بسیار مثبتی پیش‌روی ما قرار دارد.

وی از برخورد ریشه‌ای با مشکلات به عنوان یکی از مصادیق تقوا در سیاست و کشورداری نام برد و تصریح کرد: متصدیان امور عمومی، مسئولان حکومتی، دولت‌ها این انتخاب را پیش‌رو دارند که در برخورد با مشکلات می‌توانند ظاهرسازی کنند و یا برخورد نمایشی داشته باشند و ظاهر مطلب را با یک مسکن‌هایی درست کنند و به جای این می‌توانند برخورد ریشه‌ای کنند و اصلاحات اساسی را در دستور کار قرار دهند و ممکن است زود هم به نتیجه نرسد اما خدمت به نسل‌های آینده است.

رییس دفتر رییس جمهوری کشورمان اظهار داشت: اگر دولتی به زیرساخت‌ها و اصلاح ساختاری پرداخت با مشکلات برخورد ریشه‌ای کرد، معنای این حرکت تقوای حکومتی است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر عزت برای کشور حاصل شده است، افزود: الآن طرف ایرانی در مذاکرات طرف تعیین‌کننده با قدرت چانه‌زنی بالا است و دیگر مانند شرایطی نیست که به دلیل محدودیت‌ها و اعمال تحریم‌ها تنها با یک کشور یا دو کشور با هر قیمت و کیفیتی که گفتند مذاکره و معامله کنیم، الآن ایران انتخاب‌گری دارد و صنعت‌گر ایرانی بهترین کیفیت‌ها و تکنولوژی‌ها را می‌تواند کسب کند.

نهاوندیان همچنین به حوزه مبارزه با فساد و رانت و ریشه‌یابی دولت در این زمینه اشاره کرد و با توجه به مسأله حقوق‌های نجومی، گفت: دولت بلافاصله به مسأله حقوق‌های غیرعادلانه که افکار عمومی را به حق به خودش جلب کرد پرداخت و در آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه 95، ریشه این زیاده‌خواهی‌ها و زیاده‌خواری‌ها را ممنوع و با آن برخورد کرد.

وی در پایان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند سرمایه اصلی نظام اعتماد و امید مردم است، به بررسی شاخص تمایز بین نقد منصفانه و تخریب پرداخت و خاطرنشان کرد: در نقد منصفانه علاوه بر کاستی‌ها توفیق‌ها هم دیده راه‌حل داده می‌شود و اگر نقد شنیده شد اصلاح صورت می‌گیرد.

رییس دفتر رییس جمهوری کشورمان افزود: اگر در الگوی قراردادهای نفتی پیشنهادهایی مطرح شد و مورد توجه وزارت نفت قرار گرفت، آن منتقد یا نشریه بیاید و بگوید من تشکر می‌کنم از این‌که به این نقدها  توجه شد و اگر دیدید مرتبا سیاه‌نمایی شد این دیگر نقد منصفانه نیست بلکه تخریب است./920/پ202/ج

ارسال نظرات