۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۴۶۱۶۱
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

قدرت موشکی ایران دنیای کفر را بهم ریخته است

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با اشاره به این که مردم باید در صحنه‎های مختلف باشند تا انقلاب پیش برود، گفت: پیش از این در دنیا کسی برای ایران ارزش قائل نبود، امام(ره) دوباره این عزت را به ما بازگرداند و این نتیجه آمریکاستیزی امام راحل(ره) است و این روحیه در رهبر معظم انقلاب نیز هست.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله طباطبایینژاد در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با بزرگداشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید رجایی و شهید باهنر را از ما گرفتند، شهید رجایی در سازمان ملل پای خود را نشان داد و از رژیم ملعون شاهنشاهی شکایت کرد، شهید باهنر نیز انسان بیآلایش و خالص و فعالی بود، رفتارهای ایشان نیز میتواند برای ما الگو باشد.

وی بیان کرد: علت وجود این خصلتها خداشناسی است، اگر بدانیم که در محضر خداوند هستیم و همه رفتارهایمان ثبت و ضبط میشود انسان دقت میکند که چه سخنی را بگوید که صحیح باشد، خدانشناسی انسان را غیرمتعهد میکند، میبیند که انسانها را میکشند، زن و بچه را در زیر آوار قرار میدهند، گرچه که خدا را میپرستند اما به معنای واقعی خداشناس نیستند.

امام(ره) به دولتمردان فرمودند که هر کاری را که برای مردم انجام میدهید به آنان بگویید و در هفته دولت دولتمردان به نقاط مختلف کشور میروند و مردم را در جریان کارهای انجام شده میگذارند.

وی ابراز کرد: همین تلاشها و همین به اطلاعرساندنها سبب میشود که مردم در برابر تبلیغات منفی دیگران استقامت داشته باشند، از اول انقلاب تا کنون کارهای بسیار زیادی انجام شده است، هر دولتی که آمده کارهای دیگردولتها را ادامه داده است، اما در میان دولتهای مختلف کمکاری و پرکاری بوده است، همه دولتها در ریل انقلاب بودهاند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به هفته صنایع دفاع خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب از نظر توانایی در صنایع نظامی بسیار ضعیف بودیم و همواره نیاز به کمک دیگر کشورها داشتیم اما الان کشور ما در صنایع نظامی یک قدرت شده است، حالا ما پهباد و موشکی میسازیم که دو هزار کیلومتر و بیشتر برد دارد.

وی بیان کرد: تقویت کردن صنایع موشکی برای ما کار مشکلی نیست، این توانایی دنیای کفر را به هم ریخته است به نحوی که میگویند ایران نباید موشک بیش از 300 کیلومتر برد داشته باشد، این دخالتهای بیجای آنان است و باید بدانند که ما برای دفاع از کشور و انقلاب مان آمادهایم و این آمادگی با تکیه به توان خودمان بوده است.

آیتالله طباطبایینژاد با اشاره به این که پس از انقلاب اسلامی عزت و سربلندی ایران افزایش یافته است، بیان کرد: پیش از این در دنیا کسی برای ایران ارزش قائل نبود، امام(ره) دوباره این عزت را به ما بازگرداند، امام  راحل اجازه نشستن هواپیمای آمریکایی را که برای دیدار ایشان آمده بودند را نداد و آن را بازگرداندند و این روحیه استکبارستیزی در رهبر معظم انقلاب هم هست، از نظر کشاورزی هم تقریبا خودکفا شدیم و علم پزشکی کشور و تعداد پزشکان نیز رشد یافته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت و رییسجمهور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اقتصاد مقاومتی نقشه راه دولت را بیان کردند، همچنین سیاست خارجی دولت را مناسب دانستند اما گفتند باید دیپلماسی قویتر باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از گروه و تیم مذاکرهکننده تشکر کردند و اگر سخنی درباره برجام دارند، این به دلیل بدعهدی طرف مقابل است، همان طور که رهبر انقلاب تأکید کردند کمترین نتیجه برجام این است که ما بدعهدی طرف مقابل را میفهمیم و همچنین از دیگر تأکیدات رهبر انقلاب تأکید بر پیشرفت علم و فناوری بوده است.

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان با بیان این که از نکات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب امنیت کشور بود، اظهار کرد: ایشان از دولت درباره امنیت کشور تشکر کردند که این امر به وسیله نیروهای امنیتی مختلف و مردم و گزارشهای مردمی تحقق یافته است، نکته مهم این جا است که مردم باید برای پیشبرد انقلاب و مکتب اهلبیت(ع) همواره و همه جا پا به رکاب باشند.

وی ادامه داد: از دیگر توصیههای رهبر معظم انقلاب توجه به فرهنگ و وضعیت فرهنگی جامعه بود، باید توجه کنیم که آزاداندیشی با ولنگاری متفاوت است، متأسفانه وضعیت فرهنگ و حجاب در جامعه مطلوب نیست و از این موضوع گله داریم، باید فعالیت بیشتری بشود و همچنین صدا و سیما نیز باید در این مورد بیشتر فعالیت کند، در ادارات و بیرون از ادارت نیز باید مراقب باشیم و توجه به محرم و نامحرم داشته باشیم، باید بدانیم که وقتی جامعه فاسد شد، همه از این فساد ضرر خواهند دید.

آیتالله طباطبایینژاد ابراز کرد: توجه به برنامه ششم توسعه نیز از دیگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب بود و همچنین ایشان توصیه کردند که به فضاهای مجازی و وضعیت فرهنگی آن توجه لازم را داشته باشیم، شورایی هم برای این کار تشکیل شده که دولتمردان ما باید تلاش کنند که ضربه معنوی به جامعه نخورد.

وی همچنین با تسلیت سالگرد شهادت سیدمحمدباقر حکیم، خاطرنشان کرد: ایشان در حرم امام علی(ع) شهید شد، وی یک انسان والایی بود و وجودش بسیار مفید بود در 7 شهریور به شهادت رسید، اگر ایشان بودند نقس بسیار بزرگی در صدور انقلاب و پیشبرد انقلاب در کشورهای دیگر داشتند./914/پ201/ج

ارسال نظرات