۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۴۶۱۶۶
امام جمعه بندرعباس:

نابودی حکام ظالم منطقه نیازمند آگاهی و بصیرت مردم است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر بصیرت و آگاهی مردم منطقه در زمینه دشمن شناسی، گفت: دولت‌ های حکام ظالم در منطقه تنها با آگاهی و بصیرت مردم محقق می‌شود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان از خاندان کثیف آل سعود، آل خلیفه، قطر و دیگر دولتهای وابسته به آمریکا در منطقه به عنوان پایه های قدرت این دولت مستکبر در جهان یاد کرد و گفت: این دولتها به پایه های قدرت استکبار در منطقه تبدیل شده اند و جهل و نادانی این دولتها سبب شده تا خود را همیشه وابسته به استکبار بدانند و تصورشان این است که اگر آمریکا نباشد آنان نیر نابود می شوند.

وی در ادامه افزود: جاذبه پول و قدرت برای مقتدران خیالی سبب شده تا برخی کشورهای منطقه خود را وابسته به دولت خبیث آمریکا بدانند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: نابودی دولتهای ظالم در منطقه شرایط خاصی را دارد که در صورت رعایت  واجرای ان می تاون برای همیشه از شر آمریکا و همدستانش در منطقه راحت شد.

وی اضافه کرد: امروز برخی دولتهای منطقه نظیر عراق، سوریه، یمن به برکت انقلاب اسلامی به بیداری و هوشیاری آگانه دست یافته اند و به مقابله با سیاستهای ظالمانه مستکران در منطقه به پا خاسته اند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: امید است با هوشیاری مردم منطقه، روزی فرا رسد که شر امریکا و همدستان خبیثش از سر مردم منطقه کم شود و مردم نفسی راحت بکشند و این امر محقق نمی شود جز با بصیرت و آگاهی ملتهای مسلمان، چرا که با افزایش بصیرت و ارتقای آگاهیهای مردم، زمینه نابودی حکام مستبد در منطقه فراهم می شود.

 وی ابراز د اشت: اقوام طغیانگر، سرکش و مفسدی همچون عاد، ثمود و فرعون به دلیل اعمال زشت و ناپسند خود مورد خشم حضرت حق قرار گرفتند و نابود شدند و به دنبال آنان، دولتهای خبیثی چون امریکا، اسرائیل و انگلیس نیز در معرض نابودی قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان‌داشت: عمر حکام ظالم کوتاه بوده اما عمر خفت بار دولت خبیث آمریکا طولانی شده، و عواملی همچون؛ اندیشه‌ های ظلم پذیر، عدم شناخت صحیحی ظالم و دشمن را دوست پنداشتن از سبب طولانی بودن عمر دولت‌های خبیث منطقه و جهان شده است.

آیت الله نعیم آبادی گفت: مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا کشور و این نظام مقدس با اقتدار و سرافرازی در برابر انواع تهاجمات دشمن پیروزمندانه ایستادگی کند.

وی ابراز داشت: سوالی مبنی بر اینکه "آیا دولت آمریکا رفتنی است" در ذهن اغلب مردم مطرح است باید در جواب این سوال با قاطعیت گفت: بله، اما نابودی دولت و حکام ظالم و مستبد در منطقه نیازمند آگاهی و بصیرت مردم منطقه است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود حضور نمازگزاران در فریضه عبادی سیاسی نمازجمعه را نشانه ایمان راسخ آنان دانست و اذعان‌ داشت: نماز جمعه دریای ثواب و فضل است و با حضور به موقع می توان از این دریای بیکران فضل و رحمت پروردگار بهره مند شد.

وی تاکید کرد: حضور به موقع در نمازجمعه شرط اصلی است و برخی به دلایلی، سر وقت در نمازجمعه حضور نمی یابند اگر چه حضور مهم بوده اما حضور به موقع امری ضروری تر است.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: حضور به موقع در نماز جمعه سبب می شود تا بیشتر از برکات و فضایل این دریای بیکران الهی بهره مند شویم چرا که فرشتگان در این محل حضور دارند و اسامی افرادی که زودتر در این فریضه الهی حضور می یابند را یادداشت می کنند.

امام جمعه بندرعباس همچنین اضافه کرد: برخی افراد به کمترین بهانه نماز جمعه را ترک و اقدام به تبلیغ نادرست از این فریضه می کنند و وای به حال این گونه افراد، چرا که به بهشت رفتن ساده و راه آن هموار است اما جهنمی ها با ارتکاب به گناه و با اعمال نادرست خود این مسیر را ناهموار و سخت می کنند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع هیأت دولت گفت: معظم له در این دیدار بر آگاهی مردم از اقدامات دولت تاکید داشتند و فرمودند: مردم باید در جریان فعالیتها و اقدامات انجام شده توسط دولت قرار گیرند و هفته دولت فرصتی مناسب برای بیان این خدمات صورت گرفته است.

امام جمعه بندرعباس، حقوقهای نجومی را عاملی برای سلب اعتماد مردم از دولت دانست و تصریح‌ کرد: مردم سرمایه‌ های نظام بوده و تا پای جان برای حفظ و اقتدار نظام مقدس مایه گذاشته‌ اند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دولت باید برای حقوقهای نجومی راهکار داشته باشد گاها به دلیل بی دقتی دولتها شرایط برای وقوع این گونه اشتباهات فراهم است اما باید دید که حیای این حرام خواران کجا رفته که به خود اجازه می دهند چنین اشتباه بزرگی را مرتکب شوند.

وی تاکید کرد: دولتها باید مواظب باشند و دقت لازم را در جهت جلب رضایت و حفظ اعتماد مردم به نظام داشته باشند چراکه در صورت سلب اعتماد مردم از نظام، نمی‌ توان به راحتی این اعتماد از دست رفته را برگرداند و جبران کرد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه قوام نظام به مردم بستگی دارد گفت: مردم و نظام باید پشتیبان یکدیگر باشند تا آسیبی به کشور و نظام وارد نشود، افزون بر اینکه دولت باید مردم را دریابد، مردم نیز باید به سیاستهای دولت بی اعتنا نباشند و دولت را در رسیدن به اهداف متعالی خود یاری دهند.

وی با تاکید بر حضور جدی مردم و دولت در زمینه تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین منویات مقام معظم رهبری ابراز داشت: مردم باید در زمینه تولید تلاش خود را بیشتر کنند و دولت نیز با فراهم کردم شرایط مناسب برای فروش محصولات تولیدی توسط مردم در راستای شکوفایی اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باید کاستیهای موجود در زمینه مباحث فرهنگی جبران شود، آن طور که باید، در این حوزه اقدامات لازم انجام نشده و دولت باید توجه ویژه ای به بخش فرهنگ داشته باشد./201/851/ب1

ارسال نظرات