۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۴۶۱۶۸
آیت الله حیدری:

اشرافی‌گری، نظام اسلامی را از درون تهی می کند

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه اشرافی گری تحت نام اعتدال نفوذ پیدا کرده است، گفت: حقوق های نجومی که ضد ارزش ها و رضایتمندی مردم است و مسؤولان هر چه سریعتر باید با این موضع برخورد داشته باشند.
آیت الله محسن حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان ابراز داشت: هفته دولت سنت حسنه ای در نظام جمهوری اسلامی است تا دولتمردان گزارش فعالیت های خود را به مردم ارائه کنند و این اقدام همان مردم سالاری دینی است.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه صداوسیما و مطبوعات این روزها در اختیار دولت برای گزارش فعالیت ها قرار دارند، عنوان کرد: هفته دولت فرصتی برای نقد دولت است چرا که نقد سازنده خدمت برای دولت محسوب می شود و نقد بی بهره از خلوص و سازندگی، تخریب و کارشکنی است که منتقدان باید از آن پرهیز و با انصاف ارزیابی کنند.

 

آیت الله حیدری ادامه داد: دولت یازدهم همچون سایر دولت های گذشته نظام اسلامی، فعالیت های مثبت و خدمات بزرگی داشته است و از رییس جمهور و وزرا تشکر می کنیم و امیدواریم در سال پایانی شتاب بیشتری برای انجام اقدامات باقی مانده انجام دهند.

 

وی تأیید دولت برای همگان را واجب و برگرفته شده از سیره امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب دانست و افزود: دولت ها با حمایت مردم ایستادگی کرده و فعالیت های بیشتری از خود نشان می دهند و این دولت بحث تورم را کنترل و در زمینه سلامت خدمات بسیار شایانی ارزانی داشته است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برجام که فرجام خوبی پیدا نکرد، ابراز داشت: برجام کشور را از بحران تحریم ها هر چند بسیاری از آن ها همچون تحریم بانک ها به قوت خود باقی است، بیرون کرد و ایرادات ما به برجام متوجه آمریکا و کشورهای غربی و نه خدمتگزاران نظام اسلامی است.

 

وی با تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده عنوان کرد: در این باره مقصود ما آن است که نباید به آمریکا اعتماد کنیم، و عبارت خوشبینی به برجام و بدبینی به آمریکا که رییس جمهور گفتند، روح سخنان رهبرمعظم انقلاب است که واقع بینی و عدم اعتماد به آمریکا را خواستار بودند.

 

امام جمعه موقت اهواز به امنیت کشور اشاره کرد و با قدردانی از سربازان گمان امام زمان(عج) و دستگاه های امنیتی  اظهار داشت: جمهوری اسلامی جزیره ثبات و امنیت است که باید این نعمت را شاکر باشیم و در کنار این اقدامات مثبت، کاستی هایی همچون رکود وجود دارد که فوق العاده رنج دهنده و زجر کش است، در زمان کنونی بیشتر از 60% کارگاه ها تعطیل هستند که باید چاره ای برای آن ها اندیشیده شود.

 

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه اشرافی گری تحت نام اعتدال نفوذ پیدا کرده است، عنوان کرد: از جمله این موارد حقوق های نجومی که ضد ارزش ها و رضایتمندی مردم است و مسؤولان هر چه سریعتر باید با این موضع برخورد داشته باشند، رهبر معظم انقلاب بر عدم فراموشی این مسأله تأکید فراوانی دارند.

 

وی به ضرورت برخورد قوه قضائیه و مجریه با مسأله حقوق های نجومی اشاره و خاطرنشان کرد: منطق اشرافی گری همچون خوره نظام اسلامی را از درون از بین خواهد برد، شاهد هستیم که به نام اعتدال بسیاری از بسیجیان و ایثارگران کنار زده و به افرادی که با نظام اسلامی و ولایت فقیه میانه خوبی ندارند، میدان داده می شود که این اقدامات از نقاط ضعف دولت و باید رفع شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر خط قرمز بودن بحث فتنه ابراز داشت: این سخنان جدی است و فتنه گران تنها به براندازی نظام اسلامی قانع هستند و نباید به آن ها میدان داده شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح 550 هزار هکتاری را از جمله برکات دولت یازدهم برای استان خوزستان برشمرد و خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب از سال 1375 اجرای این طرح را دستور دادند که متأسفانه تا سال 1392 تنها 17% آن اجرا شد و در سال های اخیر پیشرفت های جالب و قابل توجهی برای آن صورت گرفت.

 

امام جمعه موقت اهواز تولید نیمی از محصولات کشاورزی کشور و ایجاد 300 هزار فرصت شغلی را از پیامدهای مدیریت خوب در اجرای این طرح دانست.

 

وی بحث کمبود آب را از جمله چالش های طرح 550 هزار هکتاری برشمرد و عنوان کرد: طبق مصوبه شورای عالی آب کشور، آب خوزستان فقط برای شرب منتقل می شود در حالی که برای کشاورزی و صنعت نیز منتقل و 5 برابر مصوبه شورای عالی، آب را به استان‌های دیگر بردند که خلاف قانون و بی عدالتی و ظلم محض به مردم خوزستان است و ادامه یافتن این روند خوزستانی‌ ها را به خاک سیاه خواهد نشاند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دولت می خواهیم که هر چه زودتر جلوی این اجحاف به خوزستانی ها را بگیرد و از حق مردم استان چیزی را کم نکند.

 

وی را دیگر چالش طرح 550 هزار هکتاری برشمرد و عنوان کرد: تاکنون 153 هزار هکتار زهکشی شده است و نمک و آب شور این زهکش ها محیط زیست را آلوده، کشاورزی را مختل و آب آشامیدنی را شور خواهد کرد راه حل اصلی برای مقابله با چنین چالش لوله کشی به سوی خلیج فارس است نه اینکه در تالاب ها ریخته شود.

 

امام جمعه موقت اهواز در پایان خاطرنشان کرد: به نمایندگی از مردم خوزستان از دولت محترم می خواهیم و مطالبه می کنیم گه هر چه زودتر بودجه مناسب برای این لوله کشی را تصویب کنند و مسؤولان استانی طرح هایی را ارائه تا این مشکل از استان برداشته شود./9456/پ201/ج1

ارسال نظرات