۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۶۲۳۰
امام جمعه دامغان:

پزشکان مجرای فیض رحمت الهی هستند

امام جمعه دامغان گفت: شفا دهنده خدا است و پزشکان مجرای فیض رحمت الهی هستند، از این رو باید به جایگاه مهم و معنوی خود واقف باشند تا خداوند در دست و نیت آنان شفا قرار دهد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در آیین تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان دامغان که شب گذشته با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مسؤولان این شهرستان و خانواده بزرگ بهداشت و درمان دامغان برگزار شد، با اشاره به دو بعد روحانی و جسمانی انسان اظهار داشت: علم بدن با پزشکان و علم روح و دین انسان ها با علما است و بی شک جامعه را نه با عقل محض و نه علم محض نمی توان اداره کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه علم و عقل، دین و جسم باید باهم عجین شود تا سعادت آدمی حاصل شود، اضافه کرد: جامعه اسلامی موفق نیازمند انسان هایی سالم است و پزشکان به عنوان مجرای فیض رحمت الهی جامعه را در برابر بیماری و امراض واکسینه می کنند.

امام جمعه دامغان با برشمردن شباهتهای مسؤولیتی علما و قضات با پزشکان، خطاب به این قشر خدوم گفت: باید نقش و جایگاه مهم خود را در جامعه باور داشته باشی، با وضو در محل خدمت حاضر شوید تا خداوند در دست و نفس شما شفا قرار دهد، همانا پزشک همچون قاضی است که تا وقتی نیت خیانت به جامعه اسلامی را نداشته باشد خداوند متعال یاری گر او است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خاطرنشان کرد: عالمی همچون امام خمینی(ره) امراض جامعه را با فرهنگ سازی از بین برد و همچون پزشکی حاذق روح جامعه اسلامی را از ابتلا به انحرافات و کج اندیشی ها رهانید.

وی با اشاره به نقش آفرینی جامعه پزشکی در مقاطع مختلف و حساس انقلاب اسلامی گفت: پزشکان متعهد ما در دوران دفاع مقدس و صحنه های تأثیرگذار جبهه و جنگ حماسه ساز و ارزش آفرین بودند، عده ای در خط مقدم دفاع از اسلام و کشور مجاهدت کردند و جامعه پزشکی حافظان جان و سلامتی مجروحان و حماسه آفرینان ما در پشت جبهه بودند.

گفتنی است، سخنرانی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و تجلیل از پزشکان متخصص و عمومی نمونه این شهرستان در بخش ها و تخصص های مختلف از جمله برنامه های این آیین بود که به همت نظام پزشکی شهرستان دامغان برگزار شد./977/202/ب2

ارسال نظرات