۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۴۶۲۳۹
امام جمعه صحنه:

طلاب نسبت به منکرات جامعه حساس باشند

امام جمعه صحنه گفت: طلاب نسبت به عملیاتی ساختن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته و نسبت به منکرات جامعه حساس باشند.
حجت الاسلام احمد زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد زارع، امام جمعه شهرستان صحنه صبح امروز  در جمع طلاب و روحانیان خواهر حوزه علمیه شهرستان صحنه، ابراز داشت: طلاب باید نسبت به منکراتی که در جامعه می بینند حساس بوده و در جهت برطرف کردن آنها بکوشند.

امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به آثار مخرب گناه و فحشا در جوامع به ویژه اثر منفی آن بر روی جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض مهم است که بر عهده ما گذاشته شده و همه مسلمانان باید نسبت به انجام آن حساس بوده  و احساس مسؤولیت کنند، در این میان وظیفه طلاب و روحانیان پررنگ تر از دیگر اقشار است، در نتیجه طلاب باید نسبت به منکرات صورت گرفته در جامعه دغدغه بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: قوام و قیام سایر فرایض نیز بستگی به انجام این فریضه الهی دارد٬ نظام، دولت و بقای مملکت با اقدام و عمل به این فریضه الهی ارتباط عمیقی دارد.

حجت الاسلام زارعی به تهدیدات قرآن بر علیه ترک کنندگان فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ابراز داشت: بترسید از آن روزی که تر و خشک با هم بسوزند و خداوند همه ما را به خاطر انجام ندادن فریضه ای که از وظایف مسلم مسلمانان است بازخواست کند و سایر اعمال ما را نیز پس زند.

این مسؤول بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین وظیفه علمای دینی است، طلاب نباید اجازه دهند که وظیفه و مکتب انبیاء الهی در جامعه مندرس شود، چرا که طلاب در مکتب اهل بیت علیهم السلام به تحصیل علوم دینی می پردازند و از سیره آن ها الگو می گیرند.

امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به حق مسلمی که خداوند برای مسلمانان قرار داده است، اظهار داشت: اگر پیغمبران هر یک خلوتی برگزیده و مشغول عبادت می شدند و به کار و پیکار نمی پرداختند و رنج ارشاد نمی دیدند چگونه صاحب درجات و مراتب می شدند٬ عمده تخلق به اخلاق الله ارشاد و تربیت است٬ پس وظیفه طلبه فراگیری کسب علوم دینی، ارشاد و راهنمایی است البته به شرط آن که خود نیز عامل به علم و ارشاد خود باشد.

وی تأکید کرد: نتیجه عمل نکردن به نهی ازمنکر٬ خرابی شهرها٬ تعطیلی هدایت دینی٬ شایع شدن جهالت و مسلط شدن اشرار و کفار، رفع امنیت قضایی، از بین رفتن عدالت اجتماعی و حاکم شدن ظلم، ستم، فحشا و فساد در جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام زارعی در پایان با اشاره به احادیث و روایات، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو راه دارد٬ یکی قولی و دیگری فعلی و بهترین راه این است که عالم با عمل خود تبلیغ و ارشاد کند./857/203/ب2

ارسال نظرات