۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۴۶۳۶۲
رییس کل دادگستری استان مرکزی:

پیشگیری از جرایم جزء تکالیف مهم قوه قضائیه است

رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه پیشگیری از جرایم جزء تکالیف مهم قوه قضائیه است، گفت: نهادهای تربیتی و فرهنگی و رسانه های جمعی در امور پیشگیری از جرم به خوبی می توانند نقش آفرینی کنند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رییس کل دادگستری استان مرکزی بعد از ظهر امروز شنبه ششم شهریور ماه در جلسه شورای قضایی استان مرکزی در اراک، بیان کرد: پیشگیری از جرایم از تکالیف مهم قوه قضائیه است.

حفظ امنیت در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه دادگستری استان مرکزی با جدیت با مجرمان و افرادی که سبب بی نظمی در جامعه می شوند، برخورد می کند، تصریح کرد: حفظ امنیت در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حتی امنیت اخلاقی و اعتقادی همراه با حفظ کرامت اخلاقی ملت از وظایف اصلی قوه قضائیه است.

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه نهادهای تربیتی و فرهنگی و رسانه های جمعی در امور پیشگیری از جرم به خوبی می توانند نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: حضور اصحاب رسانه در جمع مسؤولان و مردم به همدلی و همزبانی هرچه بیشتر بین دولت و ملت کمک قابل توجهی می کند.

اجرای عدالت، هدف اصلی دادگستری است

حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان اینکه عدالت نماد فرهنگ اجتماعی اسلام و عدالتخواهی و اجرای عدالت، هدف اصلی دادگستری است، خاطر نشان کرد:  دادگستری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نماد عدالت اسلامی است و امروز این نهاد خدمت رسان سبب عدالت در جامعه می شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت همه جانبه کشوردر دستور کار قوه قضائیه قرار دارد، گفت: ایجاد امنیت محدوده خاصی ندارد و امنیت مسلمانان، اسلام، نظام و اعتقادات همه ملاک هستند.

سرمنشأ اخبار ضد اسلامی و نشر دروغها رادیو BBC است

حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان اینکه سر منشأ اخبار ضد اسلامی و نشر دروغ رادیو BBC است که اخبار چندین سال قبل که بزرگان آن دوران در موردش نظر داده و کلا حل شده بود را دوباره نشر دادند، ابراز کرد: جهان امروز دستخوش تحرکات منافقین است که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اخبار کذب را منتشر می‌کنند تا چهره امام و انقلاب را به نوعی دیگر مطرح سازند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: عربستان وعده‌هایی به گروهک‌هایی مانند کوموله و دموکراتیک داده و سرمایه کلانی نیز صرف کرده تا با انجام این اقدام گروهک‌های تروریستی که مرده بودند جان گرفته و فعالیت خود را از سر بگیرند که با هوشیاری نیروهای جان بر کف توطئه‌های آنان ناکام باقی مانده و خواهد ماند.

حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه بیان داشت: امروز دشمنان و بدخواهان قصد دارد با فعالیت دوباره گروهک‌ها، چهره انقلاب را نزد مردم خراب کند، اما قاطعانه باید گفت آنان با چنین رفتارهایی راه به جایی نخواهند برد و تنها این اقدامات را برای خودنمایی انجام می‌دهند.

شایان ذکر است، دادگستری استان مرکزی با 15 حوزه قضایی شامل 12 دادگستری در شهرستانها و سه دادگاه بخش شامل نوبران، میلاجرد و زالیان به دعاوی مختلف در محاکم رسیدگی می کند./202/842/ب1

ارسال نظرات