۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۳۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

دلخوشی به برجام زمینه ای برای حل مشکلات کشور ایجاد نمی‌کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دلخوشی به برجام زمینه ای برای حل مشکلات کشور نمی شود و باید بدانیم دشمن اهل شیطنت بوده و این ویژگی در کالبد شخصیتی آنها وجود دارد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در دیدار با مدیران بخشهای دابودشت و دشت سر که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر در مسیر عبودیت و بندگی قرار گرفته و به مراتب والایی دست پیدا کردند.

وی تصریح کرد: این دو بزرگوار با ساده زیستی و تفکر انقلابی به مراتب ارزنده ای رسیده و برای همیشه تاریخ زنده و جاوید شدند که باید راهشان را ادامه دهیم.

امام جمعه دابو و دشت سر اظهار داشت: شهدای دولت با ولایت پذیری و حضور در محضر ولی فقیه توانستند نام گرانقدر خود را در تاریخ ثبت کنند که همواره به یاد این عزیزان هستیم.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: هفته دولت فرصت خوبی برای بیان و معرفی فعالیتها و دستاوردهای دولت به مردم است که ضرورت دارد مردم در جریان خدمات صورت گرفته قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به دیدار رییس جمهور و اعضای دولت با رهبری معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: بهره گیری از رهنمودها و تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات کشور است.

وی تصریح کرد: هر مدیری در مسیر تحقق مطالبات والای رهبری معظم انقلاب اسلامی قدم بردارد در کار خود موفق است و می تواند توفیقات بسیاری در این عرصه کسب کند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از جمله مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری درباره مسائل اقتصادی و اجرای سیاستهای اقتصادی است که باید عزم جدی در این راستا صورت گیرد.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: ضرورت دارد خدمات شایسته ای به مردم ارائه شود تا حقوق و مطالبات مردمی اجرایی شده و خدمات ارزشمند و شایسته ای برای آنان انجام شود که شایسته بهترین خدمات و فعالیت ها هستند.

وی با بیان این که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم که باید در مسیر تحقق شعار سال گامهای شایسته ای برداریم، گفت: نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای کشورمان دارد که باید از همه ظرفیتها برای تحقق آن استفاده شود.

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که مشکلات و گره های اقتصادی در کشور وجود دارد، گفت: حل مشکلات اقتصادی در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که اگر به اقتصاد مقاومتی توجه نداشته باشیم با مشکل روبرو می شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: مقام معظم رهبری دستور سازماندهی فرماندهی اقتصاد مقاومتی دادند که نیاز است فعالیتهای پرحجم و گسترده ای در سطح مناطق مختلف کشور صورت گیرد.

وی ادامه داد: امروز معیشت مردم مورد تهدید قرار گرفت و فقر مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است که ضرورت دارد برنامه ریزی شایسته ای از سوی دولت برای رفع مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: بسیاری از جوانان عزیز ما با وجود شرایط تورم و گرانی در دانشگاه ها تحصیل کردند اما در شرایط بیکاری به سر می برند که یک تهدید است و باید نسبت به رفع بیکاری اهتمام لازم صورت گیرد.

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که قضیه برجام نشانگر این است نمی توانیم به آمریکا اعتمادی داشته باشیم، گفت: دلخوشی به برجام زمینه ای برای حل مشکلات کشور نمی شود و باید بدانیم دشمن اهل شیطنت بوده و این ویژگی در کالبد شخصیتی آنان وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: عده ای دم از برجام می زنند و خوشبین به آمریکا هستند اما بی اعتمادی در وجود ایادی استکباری نهادینه شده است که نمی توانیم دلخوش به آنان باشیم.
 وی با بیان این که توسعه علم و فناوری از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: جهشی که در علم و فناوری داشتیم از سرعت آن  کاسته شد و این یک تهدید است.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه های ما باید دقت و توجه لازم را داشته باشند تا جهش علمی ما در مسیر پیشرفت و توسعه باشد که ضرورت دارد مدیران در این عرصه اهتمام والایی صورت دهند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که امنیتی پایدار در ایران اسلامی وجود دارد که این امر ارزشمند به برکت خونهای پاک شهدا حاصل شده است، گفت: امام راحل مدیریت امنیتی نظام را با آن هدفی که داشته ایجاد کردند و امروز شهدای حریم ولایت و امامت در امتداد مسیر تفکر معمار و معیار کبیر انقلاب سبب امنیت نظام اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اگر مجاهدتهای والای رزمندگان نبوده است امروز دشمن در دل جامعه ما قرار گرفته و کشور در مسیر ناامنی بود که باید دقت لازم را داشته باشیم تا شرمنده شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشیم.

وی افزود: ورزشکاران ما در المپیک ریو با نام مقدس شهدا و امامت و ولایت خوش درخشیدند و با بالا بردن پرچم مقدس نظام اسلامی سبب سعادت کشورمان شدند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد قدرشناسی شایسته ای داشته باشیم که عزت و عظمت ایران اسلامی به برکت خونهای پاک شهدا است و اگر حق شناسی نباشد باید جوابگوی امام و شهدای گرانقدر خود باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: ذخایر نظام اسلامی شهدای گرانقدر هستند نه این که حقوق بگیران نجومی را از ذخایر نظام اسلامی بدانیم که باید دقت و توجه شایسته صورت پذیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ از اهمیت بسیار گرانقدری برخوردار است، افزود: در حوزه فرهنگی باید به ادبیات، هنر، سبک زندگی، رفتار و اخلاق اجتماعی توجه شود که دستگاههای فرهنگی در این عرصه تکلیف دارند.

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: کسی طرفدار جزم ‌اندیشی، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیست اما به آزاداندیشی اعتقاد راسخ داریم اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای لطمه زدن نیست.

وی تصریح کرد: اگر ائمه جمعه توصیه هایی نسبت به مسائل فرهنگی از جمله کنسرت دارند به نفع خود مدیران است که سخنان خدا و دین را به گوش مردم می رسانند و بهره گیری از این مطالبات می تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که امروز فرهنگ جامعه مورد تهدید است، گفت: دشمنان از طریق فتنه و نفوذ در حال تلاش هستند که باید متولیان امور دقت لازم را صورت دهند که در غیر این صورت نیروهای حزب اللهی ایستادگی می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: موضوع اهمیت برنامه ششم توسعه و لزوم تسریع در نهایی کردن آن از اولویتهای کشور و نقشه راه دولت بود که برنامه های توسعه، هماهنگی و هم افزایی را صورت می دهد.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: دولت با پیش بردن سریع برنامه ششم، نگذارد کار بیش از این متوقف شود که باید تلاشها و اهتمام شایسته ای در این مسیر صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فضای مجازی، دنیایی رو به رشد، بسیار وسیع و غیرقابل توقف است، گفت: این فضا می تواند فرصتهای بزرگ و در کنار آن تهدیدهایی به همراه داشته باشد که ضرورت دارد مراقبتهای شایسته ای انجام شود.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: هدف از تشکیل شورای‌ عالی فضای مجازی ضرورت استفاده حداکثری از فرصتهای فضای مجازی و دفع تهدیدهای آن بوده است و باید در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و راه‌اندازی آن تسریع شود.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: خانواده ها نسبت به فرزندان خود دلسوزی لازم را داشته باشند که باید مدیریت استفاده از فضای مجازی در خانواده صورت گیرد تا مشکلاتی ایجاد نشود.

گفتنی است، به مناسبت هفته دولت ویژه برنامه هایی در قالب افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی در بخشهای دابودشت و دشت سر آمل صورت می گیرد./201/1314/ب1

ارسال نظرات