۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۴۶۳۷۷
دادستان عمومی و انقلاب اراک:

کاهش طلاق در جامعه مستلزم حمایت تمامی دستگاه‌ها است

دادستان عمومی و انقلاب اراک با بیان اینکه کاهش طلاق مستلزم حمایت تمامی دستگاه‌ها است، گفت: در راستای جلوگیری از طلاق در جامعه همگان باید عزمی جدی و همه جانبه داشته باشیم و امروز تمام تلاش ما این است که فعالان حوزه دادگاه خانواده با نخستین اختلاف زوجین را قبل از دادخواست طلاق به این مراکز ارجاع دهند.
دادستان عمومی و انقلاب اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، فرشید محمد حسینی طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک بعد از ظهر امروز شنبه ششم شهریور ماه در جلسه شورای قضایی استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه در راستای مقابله و جلوگیری از روند رو به رشد طلاقها برنامه های پسندیده ای را در دست اقدام است، گفت: اگر برنامه های پیش بینی شده، عملیاتی شود امید است شاهد کاهش آمار طلاق باشیم.

ضرورت عزمی جدی و همه جانبه برای کاهش طلاق

دادستان عمومی و انقلاب اراک با بیان اینکه کاهش طلاق مستلزم حمایت تمامی دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از طلاق همگان باید عزمی جدی و همه جانبه داشته باشیم و امروز تمام تلاش ما این است که فعالان حوزه دادگاه خانواده با نخستین اختلاف زوجین را قبل از دادخواست طلاق به این مراکز ارجاع دهند.

محمدحسینی طاهری با اشاره به بازرسیهای صورت پذیرفته، گفت: بازرسی از 48 واحد کمپ اعتیاد از اقدامات انجام شده است که در این راستا 28 واحد غیرمجاز نیز پلمب شدند همین طور با بررسی 51 باشگاه بدنسازی، واحدهای غیرمجاز شناسایی شده و 22 واحد پلمب شدند همچنین 12 کیلوگرم قرص غیرمجاز به تعداد هزار و 96 عدد نیز کشف شده و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با بیان اینکه بازرسی از 87 سفره‌خانه، کافی‌شاپ و قهوه‌خانه از دیگر اقداماتی بود که به‌دنبال آن 71 واحد پلمب و یک هزار و 700 مورد قلیان نیز کشف کرده و تحویل اداره بهداشت دادیم، گفت: کشف و ضبط 300 کیلوگرم مواد مخدر در ایست بازرسی دلیجان و یک محموله شیشه در اراک، پیگیری سرقت احشام و نیز کشف یک هزار و 700 لیتر مشروبات الکلی از مکانی که با سواستفاده از نام یک موسسه به فعالیت مشغول بود نیز از جمله فعالیتهای دادستانی در راستای کنترل جرایم بوده است.

نقش مساجد در مسیر آموزش و مهارت افزایی

عباس قاسمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی نیز در ادامه، با اشاره به اینکه توهین و جسارت به بانوان یکی از عوامل مهم در ظهور اختلافات خانوادگی است، اظهار داشت: امروز زنان و مردان باید جایگاه خود را بشناسند و تا سبب به حداقل رساندن مشکلات پیش رو شوند و این مهم تنها با کلاسهای آموزشی محقق نمی شود بلکه مستلزم شناخته شدن نگرش و جایگاه انسانی به معنای واقعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که به آن کم توجه می‌شود بحث مسجد محوری است، بیان کرد: امروز از مساجد باید در مسیر آموزش و مهارت افزایی به خوبی بهره مند شویم و همچنین می‌توانیم برای گام نهادن در این حوزه از پیوست فرهنگی استفاده و خانواده‌ها را توجیه کنیم.

وی با بیان این‌که تاسیس مراکز مشاوره خانواده به منظور کاهش طلاق به عنوان یکی از آسیبهای اجتماعی به شمار می‌رود، اظهار داشت: بر اساس پرونده‌های موجود در دادگاه خانواده، به ازای هر 120 پرونده باید یک مرکز مشاوره وجود داشته باشد./202/842/ب1

ارسال نظرات