۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۴۶۴۰۷
صرامی مطرح کرد؛

نقش مهم حوزه علمیه در ایجاد شبکه ملی اطلاعات

فعال عرصه رسانه با بیان این‌که روابط مطلوب را از دیدگاه نظام ارزشی خودمان باید بدانیم، تأکید کرد: برای داشتن شبکه بومی داخلی قوی باید رکن عنصر، مدیریت و حاکمیت را مورد توجه قرار دهیم. همچنین روابط مطلوب را از دیدگاه نظام ارزشی خودمان بدانیم و حوزه علمیه باید روابط مطلوب اجتماعی را شفاف کند تا فردی که می‌خواهد این شبکه ملی اطلاعات و یا شبکه ملی فضای مجازی را راه‌اندازی کند به این منابع مراجعه کند.
صرامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی صرامی، فعال عرصه رسانه در دومین روز از گردهمایی اساتید و فعالان فرهنگ، ارتباطات و رسانه که شنبه (6 شهریور) در دهکده وسف برگزار شد، به بررسی بایسته‌های شبکه‌های پیام رسان داخلی و بومی پرداخت.

وی اظهار کرد: فضای مجازی دارای سه سطح حاکمیت، مدیریت و کاربری است که شبکه ملی اطلاعات از سطح حاکمیت به شمار می‌آید و دارای فوایدی مانند سرعت و امنیت بالا و قیمت کم است. لایه مدیریت نیز به ارائه خدمات می‌پردازد و لایه کاربری شامل استفاده کننده می‌شود. همچنین انجام نیازها، دغدغه لایه کاربری است که در این لایه می‌توان حداکثر فرهنگ سازی کرد.

این فعال عرصه رسانه تأکید کرد: بحث مدیریت باید بر مبنای روابط صورت گیرد که روابط نیز به دو صورت مطلوب و غیر مطلوب تقسیم می‌شود. سرویس دهنده‌ها نیز بر اساس مقاصد تجاری، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و... روابط مطلوب از دیدگاه خود را تقویت می‌کنند.

وی همچنین شبکه را دارای دو رکن عنصر و ارتباط برشمرد و تصریح کرد: روابط میان عناصر مهم‌ترین کار ارتباط است که مدیریت سرویس نوع ارتباط میان عناصر را طراحی و اجرا می‌کند. برای نمونه طراحی فیسبوک به گونه‌ای است که افراد را از خانواده دور می‌کند. چون از دیدگاه مدیر او رابطه داخل خانواده مطلوب نیست. حتی درصد بالایی از طلاق‌ها در آمریکا به سبب فیسبوک است چون سطح خانواده را به سطح دوست تقلیل می‌دهد.

صرامی عنوان کرد: برای داشتن شبکه بومی داخلی قوی باید رکن عنصر، مدیریت و حاکمیت را مورد توجه قرار دهیم. همچنین روابط مطلوب را از دیدگاه نظام ارزشی خودمان بدانیم و حوزه علمیه باید روابط مطلوب اجتماعی را شفاف کند تا فردی که می‌خواهد این شبکه ملی اطلاعات و یا شبکه ملی فضای مجازی را راه‌اندازی کند به این منابع مراجعه کند.

وی ادامه داد: وظیفه حاکمیت ایجاد شبکه ملی است و در سطح مدیریت بخش خصوصی باید با راهنمایی منابع اصیل ارزشی، روابط مطلوب را شکل دهد و بخش کاربری نیز به دنبال فرهنگ سازی و بالا بردن سواد رسانه باشد.

این فعال عرصه رسانه همچنین ارائه سرویس‌های مختلف به وسیله شبکه‌های اجتماعی و مجازی مختلف را عاملی برای جهانی سازی آمریکا در جامعه بدون ایجاد حساسیت دانست./993/پ203/س

محمد راستگردانی
ارسال نظرات