۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۴۶۴۳۷

طرح کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان بوشهر برگزار می‌شود

مسؤول برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از برگزاری طرح کرسیهای آزاد اندیشی در دانشگاه های این استان خبر داد.
محمد شهبازی کرسی های آزاداندیشی

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، محمد شهبازی صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: با همکاری دانشگاه های استان و در راستای تبیین هر چه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی و پاسداشت حقیقت اسلام ناب محمدی کرسی های آزاد اندیشی برگزار می‌شود.

مسؤول برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: ایجاد فضای استدلالی، خود اتکایی فرهنگی، تفکر خلاق، رشد سطح فکری جامعه، تقویت فرهنگ نقدپذیری، دوری از غوغا سالاری، ایجاد نقش آفرینی در محیطهای عقلانی در جهت تصمیم سازی و گفتمان سازی در جامعه از مهمترین اهداف برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی به شمار می روند.

وی ورود جریانات انگیزشی دانشگاهیان به منظور پرورش نخبه های سیاسی فرهنگی، آشنایی مخاطبان با مسائل روز و مهم و اساسی کشور در راستای رشد بصیرت عمومی، مهار هرج و مرج اعتقادی و ولنگاری فرهنگی، ایجاد محفلی برای طرح شبهات و چالشها و پاسخ یافتن برای آنها به منظور کنترل انتقادات غیر رسمی و غیر منطقی از راهبردهای این طرح به شمار می آیند.

شهبازی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این طرح به استناد دستورالعمل معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها به استان های سراسر کشور ابلاغ شده و از آغاز سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

شهبازی تصریح کرد: به زودی با عنایت به اهمیت موضوع، دبیرخانه کرسی های آزاد اندیشی با دعوت از مسؤولان فرهنگی و آموزشی دانشگاه های استان  راه اندازی خواهد شد./101/833/ب1

ارسال نظرات