۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۴۶۴۷۱

چند خبر کوتاه از استان کرمان

شرکت بیش از 52 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان کرمان، تشریح فعالیتهای عمرانی اماکن متبرکه راور، شروع عملیات نصب چهار درب ورودی به حرم امامزاده سید سلیمان کوهبنان و حضور 3 برگزیده مسابقات قرآن کریم استان کرمان از شهرستان انار از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، اظهار کرد: از سال ۹۱ تاکنون ۵۲ هزار و ۳۵۹ نفر از برادران و خواهران استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند و سهمیه استان کرمان در سال ۹۵ تربیت ۱۳ هزار حافظ قرآن کریم است که باید جذب شده و آموزش های لازم را ببینند و درنهایت در مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه افراد آموزش دیده در سال های قبل، پس از کسب امتیاز بالای ۷۰ در آزمون به عنوان نفرات برتر در استان تجلیل شدند؛ افزود: یکصد و 12 پایگاه طرح حافظان در سراسر استان وجود دارد و ۳۳۰ مربی قرآنی کار آموزش حافظان را بر عهده دارند.

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: این اقدام در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان قرآن در کشور است.

تشریح فعالیتهای عمرانی اماکن متبرکه راور

منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور، اظهار کرد: فعالیتهای اجرایی و عمرانی در محل اماکن متبرکه شهرستان شامل: ساخت شبستان، تربت خانه و محوطه سازی است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت تربت خانه بقعه متبرکه عابد غریب روستای ده علی با پیشرفت 60 درصد ی با مساحت 300 متر مربع در دست ساخت می باشد و 350 متر مربع از فضای شبستان امام زاده متبرکه بی بی معصومه (س) تا کنون موردساخته قرار گرفته است.

هدایتی تصریح کرد: بیش از 900 متر مربع از محوطه مرکز فرهنگی و مذهبی بی بی فاطمه بخش فیض آباد که در محور مواصلاتی کرمان به استان یزد واقع شده است جهت رفاه گردشگران روکش آسفالت شده است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان راور عمده اعتبارات اختصاصی به طرحهای عمرانی را از طریق مشارکت خیرین ذکر کرد و افزود: در راستای اجرای طرح مودت و مشارکت خیرین تا کنون اقدامان مهمی در جهت پیشرفت آبادانی و توسعه اماکن متبرکه شهرستان انجام شده است.

شروع عملیات نصب 4 درب ورودی به حرم امامزاده سید سلیمان کوهبنان

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان، اظهار کرد: به همت خیرین نیکوکار عملیات نصب 4 درب اصلی ورودی به حرم مطهر امام زاده سید سلیمان (ع) در دست اقدام می باشد.

وی افزود: هزینه ساخت دربهای ورودی امامزاده با بیش از 60 میلیون ریال هزینه از محل کمک های خیرین تأمین و اقدام شده است.

مطیع دولت به اجرای طرح مودت با مشارکت خیرین کوهبنانی در راستای تکمیل طرح جامع امام زاده خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ماهیانه مبالغی از سوی خیرین در جهت کمک به فعالیتهای امام زاده اختصاص داده شد و تا کنون بیش از یکصد میلیون ریال اعتبار به فعالیتهای فرهنگی، عمرانی و مدیریتی امامزاده هدیه شده است.

حضور 3 برگزیده مسابقات قرآن کریم استان کرمان از شهرستان انار

حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انار، با اشاره به پایان رقابتهای مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در کرمان اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 2 نماینده از شهرستان انار حائز رتبه برتر و یک نماینده جواز حضور در مسابقه کشوری این رقابتها را کسب کرد.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات همزمان با دهه کرامت در رده سنی بزرگسال به مدت ۴ روز در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، دعا خوانی و مفاهیم قرآن کریم در کرمان برگزار شد.

حسینی نوه خاطرنشان کرد: نفرات اول هر رشته از این مسابقات جهت حضور در رقابتهای کشوری انتخاب شدند. که از این میان "اکبر چاهخویی" شرکت کننده رشته دعا خوانی جهت حضور در رقابتهای کشوری از شهرستان انار انتخاب شد.

وی تصریح کرد: "علیرضا حسینی نوه" رتبه سوم رشته اذان و "فاطمه اسفندمزد" رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن کریم، امتیازات برتراین مسابقات را به خود اختصاص دادند./303/9709/ب1

ارسال نظرات