۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۴۶۵۵۵
با حضور رئیس قوه قضائیه؛

نخستین همایش ملی صیانت از وقف در مشهد برگزار می شود

نخستین همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی با همکاری سه سازمان اوقاف، ثبت و جنگلها با حضور رئیس قوه قضائیه در مشهد مقدس برگزار می شود.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با بیان اینکه حفاظت و صیانت از موقوفات و توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه موقوفات یکی از رویکردهای اصلی این سازمان است، تصریح کرد: نخستین همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی به همت این سازمان و با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیز داری کشور در مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام حاتمی با بیان اینکه  در کنار صیانت از وقف و حفاظت از حقوق اراضی ملی و انفال نیز مورد توجه و یکی از دغدغه های این سه دستگاه است، اظهار کرد: براساس تفاهم نامه  ودستور العمل اجرایی همکاری های مشترک دو سازمان اوقاف و سازمان جنگلها، بیش ازیک میلیون و دویست هزار هکتار از اراضی مشمول قانون ابطال  تعیین تکلیف شده است و این همایش نیز براساس مفاد این قانون (تبصره الحاقی) به منظور ارائه گزارش و بررسی میزان پیشرفت این تفاهم نامه و رفع موانع موجود برگزار می شود.

معاون اوقافی سازمان اوقاف، امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان اوقاف و سازمان امور اراضی کشور با حضور رئیسان دو سازمان، برگزاری کمیسیون های تخصصی و بررسی مشکلات سه جانبه با حضور روسا و معاونان سه سازمان، افتتاح دفتر خدمات الکترونیک در دفاتر  ثبت و ارائه راهکارهای لازم برای رفع موانع موجود را از برنامه های این همایش برشمرد.

وی یادآور شد: نخستین همایش ملی صیانت از وقف روزهای 10 و 11 شهریورماه جاری در مشهد مقدس با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی برگزارمی شود./101/930/ب1

ارسال نظرات