۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۵۶۱

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برگزاری سومین جلسه کمیته مشارکتهای مردمی و تغذیه ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی، ثبت یازدهمین وقف سبزوار با نیت قرآنی، ثبت دو وقف به ارزش یک میلیارد و 70 میلیون در رشتخوار و راه اندازی رادیو زائر در آینده نزدیک، عناوین مهم‌‌ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش  خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین نیساری، رییس اداره اوقاف سبزوار اظهار داشت: وقف دارای حیطه گسترده ای است که اگر به درستی هدایت شود، بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می کند.

وی با اشاره به ثبت سومین وقف قرآنی در سبزوار، افزود: ایجاد موقوفات در زمینه قرآن و علم و فناوری، از نیاز های اولویت دار شهرستان است.

حجت الاسلام نیساری تصریح کرد:عباس عبداللهی و  زهرا اکبری، زوج خیراندیش سبزواری یک واحد مسکونی را با نیت صرف در امور قرآنی و برگزاری مجالس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، وقف کردند.

وی، در ادامه اضافه کرد: مساحت این موقوفه 207 متر مربع و ارزش آن 950 میلیون ریال برآورد شده است.

ثبت وقف جدید شهرستان باخرز در سال 95

علی حدادی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تایباد افزود: واقف خیراندیش غلامحسین شاه چراغی درآمد یک ساعت آب و اراضی خود را جهت هزینه های مسجد امام جعفر صادق(ع) وقف کرد.

وی تصریح کرد: این موقوفه شامل یک ساعت آب و اراضی مزرعه و قنات سالار حسین واقع در شهرستان باخرز به ارزش 100 میلیون ریال است. از درآمدهای این موقوفه، براساس نیات واقف برای امور ذکرشده صرف می شود.

واقف خیراندیش هدف از وقف خود را اینگونه بیان کرد: وقف فقط ساختن مدرسه و مسجد نیست بلکه باید برای برپا نگه داشتن مساجد هم هزینه کنیم، و این آرزو را دارم که بتوانم برای این امر بیشتر هزینه کنم.

حدادی با ابراز خرسندی ازثبت هشتمین  وقف شهرستان تایباد و باخرز در سال 95 عنوان کرد: توانستیم با تبلیغات سالم موضوع وقف را برای همشهریان عزیز مطرح کنیم و خیران محترم از این موضوع به خوبی استقبال کردند.

وی با اشاره ثبت 10 وقف در سال گذشته در شهرستان های تایباد و باخرز  افزود: امسال نسبت به سال گذشته با توجه به گذشت پنج ماه از سال توانستیم تا کنون 8 وقف را ثبت کنیم و چند وقف دیگر در روند ثبت در سامانه موقوفات قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان تایباد در خاتمه گفت: نیات وقف های سال گذشته بیشتر مربوط به وقف زمین جهت احداث حسینیه و مسجد در شهرستان های باخرز و تایباد بوده است، در حالی که امسال توانستیم مواردی جهت هزینه های مساجد و حسینیه ها داشته باشیم.

یادآور می شود امورات وقفی و مدیریت و نظارت بر بقاع متبرکه شهرستان تایباد و باخرز بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد است.

برگزاری سومین جلسه کمیته مشارکت های مردمی و تغذیه ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی

سومین جلسه کمیته مشارکت های مردمی و تغذیه ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.

محمدعلی مهدی نژاد، دبیر کمیته مشارکت های مردمی و تغذیه ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی گفت: سومین جلسه کمیته مشارکت های مردمی و تغذیه ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام ایزدی معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف استان در اتاق جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

مهدی نژاد با بیان اینکه هماهنگی امور زائرین اربعین حسینی  12 کمیته دارد تصریح کرد: مسئولیت تغذیه 70 هزار نفر از زائرین پیاده اربعین حسینی بر عهده این کمیته ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی است.

وی افزود: این کمیته با استقرار در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و در مسیر پیاده روی اربعین حسینی میزبان زائران و عاشقان اهل بیت در ایام اربعین حسینی می باشد. دبیر کمیته مشارکت های مردمی و تغذیه ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی در ادامه گفت: در ایام اربعین به مدت 10 روز میزبان زائرین هستیم.

وی بیان کرد: آرد، گوشت، روغن، برنج، شکر، آب معدنی و لیوان های یک بار مصرف، کنسروجات، قند و چایی از اقلام ضروری است که در این ایام برای زائرین تهیه می شود.

گفتنی است جلسه بعدی این کمیته در دفتر معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی تشکیل می شود.

یادآور می شود ستاد اربعین حسینی خراسان رضوی زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی فعالیت می کند.

ثبت دو وقف جدید به ارزش یک میلیارد و 70 میلیون در رشتخوار

ذبیح اله ابراهیمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان رشتخوار گفت: خیر نیک اندیش قربانعلی محمد زاده اهل روستای بازه عاشقان  72 ساعت آب و اراضی به ارزش 70 میلیون ریال با نیت تعزیه داری سیدالشهدا، روضه خوانی و ورثه حبیب اله عارفی شش دانگ مزرعه بازه سنگان به ارزش یک میلیارد ریال را جهت تامین مخارج هأیت اباالفضلی روستای سنگان وقف کرد.

 رئیس اداره اوقاف شهرستان رشتخوار وقف را پشتوانه محکمی در تعظیم شعائر دینی دانست وگفت: اگر فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد به طور قطع بسیاری از مشکلات حل و به شرایط زندگی افراد آسیب‌پذیر جامعه کمک می‌شود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: ازابتدای سال جاری تعداد وقف های انجام شده در حوزه سطح  شهرستان رشتخوار چهار وقف می باشد که نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

رادیو زائر به زودی راه اندازی می شود

کمالی در بازدید از بخش های مختلف رادیو صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و دیدار با اهالی رادیو افزود: بسیار خرسندیم که در ابتدای مأموریت خود برای پیگیری راه اندازی رادیو زیارت در جمع همکاران صدای مرکز خراسان هستیم و انشاء ا... با دستور صریح ریاست سازمان صدا و سیما به زودی شاهد آغاز به کار این رادیو خواهیم بود.

وی ظرفیت و دانش رسانه ای و فنی همکاران مرکز خراسان رضوی را ستود و تصریح کرد: بدون شک مشهد مقدس با برخورداری از خیل عظیم زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) نیازمند رسانه ای شنیداری مختص زیارت و زائران و بهره مندی مجاوران است که این مهم با راه اندازی رادیو زائر تأمین می شود.

مدیر کل صدای استان ها گفت: برای رادیو زائر بودجه خاصی تخصیص می یابد و از همکاران رادیویی این مرکز استفاده خواهیم کرد.در این دیدار جمعی از همکاران صدای مرکز خراسان رضوی پیرامون تنگناها و زمینه های حمایت ستاد گفتگو و تبادل نظر کردند.

ضمناً مدیر کل صدای استان ها در جلسه ای با حضور اعضاء ستاد راه اندازی رادیو زیارت شرکت کرد.کمالی با تأکید بر اینکه ما به دنبال رادیو تصویری زیارت هستیم گفت: محوریت این رادیو استان خراسان رضوی است و شایسته است با مشارکت استان های قم – فارس و دیگر استان های کشور زمینه اجرایی و محتوایی کارها تقسیم شود.

کمالی افزود: هدف این رادیو ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت است و باید از استعداد رسانه هایی نظیر اداره کل اوقاف – آستان قدس رضوی – سازمان حج و زیارت و ... استفاده شود.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی هم با اشاره به ضرورت های معرفتی راه اندازی چنین رادیویی در جوار بارگاه ثامن الحجج (ع) اذعان کرد: برنامه ریزی و ایجاد گروه های محتوایی از بستر تشکیل اتاق های فکر و تأمین محتوای مناسب و متناسب با شأن والای حضرت امام رضا (ع) از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.

محسن نصر پور بهره مندی از تجارب ارزشمند شبکه های سراسری همچون شبکه معارف را مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت ارگان های فرهنگی و اجرایی استان به ویژه آستان قدس رضوی –استانداری – شهرداری مشهد، طرح جامع زیارت و راه اندازی شبکه رادیویی زیارت که در دستور کار است به نحو احسن کار خود را آغاز کند./303/930/ب1

ارسال نظرات