۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۴۶۵۶۶
حسینی:

هر جا جنگ، نزاع و درگیری هست یک پای ثابت آن آمریکا است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر جا جنگ، ترور، نزاع و درگیری هست یک پای ثابت آن آمریکا است.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینی وزیر ارشاد دولت دهم عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب سال 1390 فرمودند ما درباره نظام سلطه و آمریکا بیش از 100 سند داریم که می‌توانیم آبروی آمریکا را ببریم.

وی افزود: در این زمینه توسط نیروهای انقلابی اقداماتی انجام شده است؛ هر چه محصولات متنوع در این زمینه تولید شود باز هم کم است چراکه هالیوود علیه اسلام و اهل بیت (ع) بسیار کار می‌کند و ما باید بیش از آنها کار کنیم.

حسینی با اشاره به این که هر جا جنگ، ترور، نزاع و درگیری هست یک پای ثابت آن آمریکا است، عنوان کرد: سوژه‌های فراوانی است که نیروهای انقلاب می‌توانند به آن بپرازند که آزادی‌خواهان بتوانند در داخل و خارج از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: کسانی که در راه خدا گام برمی‌دارند از ملامت ملامت گران و سرزنش سرزنش گران باکی ندارند حتی اگر اندک هم باشند به وظیفه خود عمل می‌کنند؛ امروز نیروهای مستعد انقلابی کم نیستند باید از توان آنها استفاده کرد.

وزیر سابق ارشاد با بیان این که در گذشته بسیاری از کنفرانس‌ها همچون هالیوودیسم برگزار می‌شد اما امروز از آن حمایت نمی‌شود، اظهار داشت: اگر در دوران مشروطیت عده‌ای زیر بیرق انگلیس رفتند امروز ما اجازه نمی‌دهیم که بعد از این همه شهید پرچم آمریکا در کشورمان اهتزار درآید.

وی افزود: سید مسعود شجاعی در هنرهای تجسمی نمایشگاه‌هایی علیه استکبار و صهیونیسم داشته که بازتاب جهانی داشته است؛ امید که با حمایت دستگاه‌های دیگر بتوانند به کار خود ادامه دهند.

حسینی با اشاره به این که امروز قدرت و ابزار رسانه در دست غربی‌ها وسیله پنهان کردن جنایات آنها شده است، گفت: چه بسیار زندان‌هایی که از آنها مخفی است و نمی‌خواهند معلوم شود که چه جنایایتی را در آنجاها مرتکب می‌شوند.

وزیر سابق ارشاد با اشاره به جنگ‌های مختلفی که توسط آمریکا راه‌اندازی شده است، بیان داشت: 1330 دخالت آمریکا در جنگ کره با 100 هزار نفر کشته، 1336 لشکر کشی به اردن، 1337 لشکر کشی به لبنان، 1340 دخالت در کوبا با شعار اتحاد برای پیشرفت، 1341 لشکر کشی به دومینگن به بهانه اینکه منافع آمریکا در خطر است، کشته شدن یک میلیون تا 3 میلوین 800 هزار نفر در جنگ ویتنام، حمله به کامبوج تنها بخشی از جنایات آمریکا است که در سالهای گذشته مرتکب شده است.

وی افزود: هر جا آمریکا توانسته زود ضربه بزند به جنایات خود ادامه داده است و اگر در جایی با مقاومت مردم مواجه شده کشته بعد از کشته برگشته است آنها ناچار فرار را بر قرار ترجیح دادند، بنابراین راهی جز مقاومت در مقابل آمریکا وجود ندارد.

حسینی با اشاره به این که امروز منافع آمریکا و نظام سلطه جهان مبنای حقوق بشر سازمان‌ بین الملل است، عنوان کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در فسلطین به بهانه‌های واهی نظام اسرائیل را تثبیت می‌کنند حتی از کسانی که تابع او هستند گذر کرده و آنها را ساقط می‌کنند.

وی افزود: در سالهای اخیر هم از سال 30 تا 95 شاید بیش از 30 بار آمریکا به کشورهای مختلف دنیا لشکرکشی کرده و الان هم جنایات او را در یمن، سوریه، عراق و افغانستان را شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان داشت: آمریکا آنقدر جنایت کرده است که با هیچ چیزی پاک کردنی نیست، بین دموکرات و جمهوری‌خواه آنها هم تفاوتی نیست؛ سگ زرد برادر شغال است، در سیاست خارجی همه یک راه را دنبال می‌کنند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از کودتای 1373 در هائیتی رییس جمهور آن کشور می‌گوید اگر در آمریکا کودتا نمی‌شود به این علت است که در واشنگتن سفارت آمریکا وجود ندارد، آمریکا به ویژه بعد از جنگ دوران سرد خود را کدخدای دنیا محسوب می‌کنند و نسبت به شهروندان و به ویژه سیاه‌پوستان به عنوان شهروند درجه دو یا سه رفتار می‌کنند، امید که هنرمندان ما در جهاد کبیر بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام داده و آمریکا را بیش از بیش رسوا کنند. /807/پ201/ج

ارسال نظرات