۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۴۴۶۵۸۲

دوره میثاق طلبگی با حضور 260 طلبه در آذربایجان غربی برگزار شد

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: دوره میثاق طلبگی از برنامه های تهذیبی طرح اختبار و تثبیت پذیرش طلاب جدید حوزه های علمیه است که از پانزدهم مرداد ماه با حضور 260 نفر از طلاب جدید در مدارس علمیه استان اجرا شد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی از برنامه های تهذیبی طرح اختبار و تثبیت پذیرش طلاب جدید حوزه های علمیه است که از پانزدهم مرداد ماه با حضور 260 نفر از طلاب جدید در مدارس علمیه استان اجرا شد.

وی گفت: این دوره با محوریت سه کتاب درباره اداب طلبگی، اشنایی با نظام حوزه های علمیه و میثاق طلبگی با حضور اساتید بومی و اعزامی در مدارس علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به بازدید از اجرای دوره های میثاق طلبگی در مدارس علمیه شهرستانها، سطح کیفی طلاب شرکت کننده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در سال تحصیلی اکثر شرکت کنندگان، بتوانند مجور تحصیل رسمی در حوزه های علمیه را کسب کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی به برنامه های تهذیبی طرح تابستانی حوزه  اشاره کرد و افزود: طرح تابستانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی از 27 خردادماه تا 5 مردادماه سالجاری با برنامه های متنوع علمی، پژوهشی و اخلاقی برگزار شد.

وی ادامه داد: درسهای اخلاق در طرح تابستانی حوزه با حضور 15 نفر از اساتید بومی و غیربومی برگزار شد.

حجت الاسلام ارشاد از استقرار اساتید اخلاق بومی استان در مدارس علمیه خبر داد و افزود: کلاسهای اخلاق مدارس علمیه شهرستان های سلماس، شوط، ماکو و شاهین دژ با حضور ائمه جمعه این شهرستانها برگزار می شد.
وی گفت: با توجه به تقارن طرح تابستانی حوزه های علمیه با ماه مبارک رمضان در سالجاری، حجج الاسلام علوی زاده اردبیلی، حجتی و قهرمانی از اساتید اخلاق قم به مدت 10 روز در مدارس علمیه امام خامنه ای ارومیه، امام صادق(ع) نقده، امام خمینی(ره) خوی مستقر شده و به بیان مباحث اخلاقی پرداختند./302/936/ب1

ارسال نظرات