۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۴۴۶۶۱۵
توکلی:

شهید رجایی به مردم عشق می‌ورزید

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شهید رجایی به مردم عشق می ورزید، تاکید کرد که رفتارهای او از جنس رفتارهای پوپولیستی نبود.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد توکلی فعال سیاسی اصولگرا غروب یک‌شنبه هفتم شهریور در «محمدعلی رجایی، مردمی یا پوپولیست» در محل مسجد الرحمن تهران، گفت: پوپولیست‌ها در حرکت‌های سیاسی خود به مردم نزدیک می‌شوند و هیچ اعتقادی به حزب و حاکمیت ندارند.


وی افزود: پوپولیست‌ها فقط می‌گویند ما هستیم و مردم. صاحبان این اندیشخ معمولا شعارهایی می‌دهند که مردم دوست دارند، ضمن اینکه از تجمعات مردمی برای فشار به حاکمیت سود می‌برند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیلی از دولت‌ها پوپولیستی عمل می‎‌کنند، اما فردی مانند رجایی که رییس دولت بود اینگونه رفتار نمی‌کرد. وی به نظام ولایی معتقد بود و خود را خادم به این نظام می‌دانست.

توکلی یادآور شد: رجایی و تمام انقلابیون سعی می‌کردند خودشان را از مردم جدا نکنند، این نگاه نیز برآمده از تفکر دینی آنها بود.

وی ادامه داد: دین به حاکمان دستور می‌دهد خود را از مردم جدا نکنند، در گذشته این رفتار را امام علی(ع) در راس حاکمیت داشت، امروز نیز مقام معظم رهبری به این شکل زندگی می‌کند.

توکلی گفت: امثال رجایی گرایش به حفظ منافع مردم داشتند و برای استیفای حق مردم تلاش می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ابراز داشت: طبق اصل چهارم قانون اساسی هرجا قانونی بر خلاف شرع باشد، شورای نگهبان می‌تواند ورود کند و آن قانون را متوقف کند.

وی با گونه‌شناسی انقلابیون مسلمان، ابراز داشت: انقلابیون مسلمان به واقع در برابر جمعیت منفعل نبودند و همواره فعالانه عمل می‌کردند. فردی مانند رجایی نیز بی شیله و پیله بود و اهل ناز کردن برای مردم نبود.

توکلی با تمجید از زندگی شهید رجایی، گفت: رجایی سعی می‌کرد زندگی خود را هم سطح جامعه پیرامون خود نگه دارد، او فروتنانه عمل می‌کرد و در رفتار خود نیز تصنع نداشت.

وی با بیان خاطراتی در خصوص اختلاف دیدگاه رجایی با فردی مانند بنی صدر، بیان داشت: رجایی کاملا با بنی صدر متفاوت بود، اما همیشه سعی می‌کرد اختلاف دیدگاه او با بنی صدر مشخص نشده و به جامعه منتقل نگردد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص بنی صدر نیز، گفت: بنی صدر بدون شک یک پوپولیست عالی بود، او در خام کردن مردم بسیار توانممد بود. بنی صدر برای مردم اول انقلاب جذاب بود با حرف می‌توانست مردم را به خود جذب کند.

توکلی در پایان گفت: افرادی مانند رجایی در راه تخصیص منابع نیز عقلایی و مکتبی عمل می‌کردند. ضمن اینکه به مردم عشق می‌ورزیدند.

گفتنی است در ادامه این مراسم، احمد توکلی و یکی از فعالان سیاسی اسبق جریان اصلاحات به مرور خاطرات دوران ریاست جمهوری و نخست وزیری شهید رجایی پرداختند./856/پ201/ج

ارسال نظرات