۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۴۶۶۲۵
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

با آمریکا باید با زبان قدرت سخن گفت

عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه گفت: برای پاسداری از این کشور نباید متوقف شویم، موشکهای دوربرد ما باید پیشرفت کنند و دولتمردان در این زمینه نباید لحظه ای درنگ کنند، امروز آمریکا فقط زبان قدرت را می شناسد و باید با قدرت با آنها صحبت کنیم.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد شب گذشته در مصلی بزرگ میدان قدس با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و با اشاره به اوضاع سیاسی منطقه، گفت: آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد.

وی با اشاره به آیه شصت سوره انفال که می فرماید «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم»، تبیین کرد: برای اثبات وجود یک اندیشه سیاسی اسلامی و وجود رهبری و مدیریت در جامعه اسلامی همین آیه مبارکه کافی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه ابراز داشت: بدانید که همیشه روبروی یک دشمن قرار دارید و وجود دشمن یک واقعیت است، نمی توان جامعه ای را بدون دشمن فرض کرد، برای جامعه اسلامی حتی در زمان ظهور امام عصر(عج) دشمنانی هر چند ضعیف وجود خواهد داشت.

عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه ادامه داد: آن چیزی که می تواند در برابر دشمن همانند یک دژ مستحکم و پناه گاه قابل اطمینان باشد قدرت است، امت اسلامی باید مقتدر باشد و در اوج قدرت قرار گیرد.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی لوازم قدرت یک جامعه اسلامی را برشمرد و تبیین کرد: جامعه اسلامی اگر بخواهد قدرتمند و یک رهبر مقتدر داشته باشد و باید یک نظام سیاسی قدرتمند داشته باشد، به دلیل این که رهبری و مدیریت و نظام سیاسی حاکم، مسؤولیت هدایت جامعه را به قله های اقتدار بر عهده دارند.

آمریکا عامل اصلی کودتای ترکیه

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اهمیت اقتدار جامعه اسلامی اظهار کرد: ما به یک نظام سیاسی قدرتمند نیاز داریم تا دشمن فکر دست درازی به ما را نکند، فکر می کنید چرا سالها پول ما را به غنیمت می برده اند، چرا انگلستان و آمریکا برای کشورهای اسلامی تکلیف تعیین می کنند، چون جوانان مسلمان را ضعیف می بینند و خودشان را مقتدر می دانند، برای این که در گذشته حاکمان ما را حکام آمریکا و انگلستان تعیین می کرده اند و حتی اندازه قدرت ما را آنها تعیین می کردند.

وی آمریکا را به عنوان عامل اصلی کودتای اخیر کشور ترکیه معرفی کرد و گفت: کشور ترکیه با این که اکثر اوقات رفتار و نظراتش در مواضع مختلف همسو با نظرات استکبار جهانی و آمریکا است، با این وجود از حیله های آمریکاییها در امان نیست، چند وقت پیش دیدید که چگونه با طراحی یک کودتا قصد براندازی دولت کنونی ترکیه داشتند، آنها می خواهند حکومتی سرِ کار باشد که به شکل کامل مطیع اوامرشان باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد به فعالیتهای مستمر دشمن علیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن در عراق، سوریه و یمن نیز به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است، به همین دلیل قرآن به امت اسلامی می گوید اگر می خواهید از مکاید دشمنان در امان باشید، باید به اقتدار برسید و آن را حفظ کنید.

قدرت ایمان فراتر از همه قدرتها است

عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه با اشاره به این که اندازه قدرت را هم قرآن تعیین می کند، گفت: قدرت در ادبیات قرآن کریم مرز نمی شناسد، یعنی شما در هر اندازه ای از قدرت باشید، قطعاً استعداد دست یابی به مرحله بالاتر را دارید و باید تلاش کنید، در اصل جامعه اسلامی باید در مرز قدرت حرکت کند چرا که در کسب قدرت نقطه توقفی وجود ندارد.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در خدمت فرماندهی محترم ارتش هستیم و می دانیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقطه بالایی از قدرت قرار دارد ولی بازهم با قدرت مطلوب فاصله داریم و باید به سمت بالاتر حرکت کنیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قدرت ایمان را از هر قدرتی بالاتر دانست و ابراز کرد: این قدرت، ایمان را هم شامل می شود، بدانید ایمان قدرت آفرین است، آنچه سبب شده نوجوان ما در مقابل استکبار بایستند، قدرت ایمان است، آن چیزی که باعث شده نقاط حساسی همچون کربلا، نجف و قسمتهایی از سوره از حلقوم استکبار جهانی خارج شود، قدرت ایمان است.

وی با توجه به تأکیدات متعدد رهبر معظم انقلاب در اهمیت مسأله فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: به خاطر همین اهمیت بالا است که دغدغه اصلی رهبر انقلاب فرهنگ و ایمان است، بدانید آنهایی که چادرهای مشکی خواهران را هدف قرار داده اند می خواهند این ملت ضعیف باشد، آنهایی که ایمان جوانان را مورد هدف قرار داده اند، می خواهند جوانان ما ضعیف باشند.

حجت الاسلام ابوترابی به قدرت علم به عنوان عامل اقتدار یک کشور اشاره کرد و گفت: در کنار ایمان علم نیز قدرت آفرین است، ما باید تولید کننده علم باشیم، قرآن و اهل بیت(ع) می فرمایند عالم باشید تا مقتدر شوید، ایران باید در مرز علم قرار بگیرد، ما باید در تولید علم حرف اول را بزنیم، البته در این مسأله نیز با مطلوب بسیار فاصله داریم.

عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه اقتصاد قدرتمند را از عوامل اقتدار یک نظام دانست و تبیین کرد: جامعه ای که بیکار دارد، جامعه ای که مردمش دغدغه اقتصاد دارند، جامعه ای مقتدر نیست، اگر می خواهیم مقتدر باشیم باید هزینه های اداری کشور را کاهش داده شود، متأسفانه به واسطه سوء مدیریت امثال بنده امروز نظام اداری ما بسیار ناکارآمد و پر هزینه است، حتی در مواردی درآمد پاسخ گوی هزینه کارکنان و بازنشتگان نیست، باید دولت کوچک شود و هزینه هایش کم شود تا منابع کشور خرج تولید شود، تا بدین واسطه اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.

وحدت ملی راهی برای رسیدن به اقتدار ملی

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مهمترین ابزارها قدرت نظامی است که اگر نباشد در دنیای امروزی بلعیده می شویم، فکر می کنید چرا صدام به ایران حمله کرد، چون احساس کرد ما ضعیف هستیم و چرا امروز استکبار جهانی ادعا می کند در حمله نظامی به ایران، ولی جرأت چنین کاری را ندارد، چون ما امروز مقتدر هستیم، این اقتدار نظامی به خاطر مدیریت رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: برای پاسداری از این کشور نباید متوقف شویم، موشکهای دوربرد ما باید پیشرفت کنند و دولتمردان در این زمینه نباید لحظه ای درنگ کنند، امروز آمریکا فقط زبان قدرت را می شناسد، باید با قدرت با آنها صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: سطح اقتدار ما باید به جایی برسد که قلب دشمن پُر از رعب و وحشت باشد تا بدین واسطه جرأت حمله به کشورمان از سرش بیرون برود ولی در این مسیر با مشکلاتی روبرو هستیم که ان شاء الله برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد وحدت ملی را بسیار مهم دانست و گفت: اگر وحدت ملی نباشد و اگر جریانهای سیاسی در کنار یکدیگر نباشند، رسیدن به اهداف اصلی نظام مقدور نیست، ما باید زیر چتر ولایت فقیه در رسیدن به اهدافمان حرکت کنیم./201/867/ب1

ارسال نظرات