۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۶۶۵۸
داور بین المللی قرآن کریم:

رشد فرهنگ قرآنی در کشور مرهون رهنمودهای رهبر انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پور رشد فرهنگ قرآنی در کشور را مرهون ارشادات ناب رهبر معظم انقلاب دانشت و تأکید کرد: ایشان در دیدارهای خود با اهالی قرآن نکات ناب و کاربردی را بیان می کنند که بسیار برای ما راهگشا است و اگر حمایت های ایشان نبود این رشد و توسعه قرآن را امروز درکشور نداشتیم.
حجت الاسلام شهیدی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم یادبود مرحوم استاد علامی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های امام زاده سیدعلی قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پور در این مراسم با بیان این که برنامه های قرآنی یکی از مظاهر تمسک ثقلین است، اظهار داشت: ما وظیفه داریم همیشه همراه قرآن و اهل بیت(ع) باشیم تا گمراه نشویم چرا که این دستور پیامبر در حدیث شریف قلین است.

باید از خادمان گمنام قرآن تجلیل کنیم

داور بین المللی قرآن کریم افزود: شرکت در محافل قرآنی وظیفه دینی، فرهنگی و اسلامی ما است و تقدیر از خادمان قرآن به عنوان کسانی که برای نشر قرآنی تلاش می کنند وظیفه دیگری است که بر گردن ما نهاده شده است.

وی با بیان این که خادمان گمنام قرآن در سراسر کشور هستند، ابراز داشت: افرادی در کشور هستند که سالیان سال با کمترین امکانات مشغول فعالیت در عرصه قرآن هستند که در واقع باید از آنها تجلیل شود نه کسانی که بارها تقدیر و تجلیل شده اند و به عقیده من نیاز به تکرار نیست، ما به فکر خادمان گمنام قرآن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پور ابراز داشت: بهترین خاطراتی که برای ما به جا مانده است شرکت در برنامه های قرآنی با حضور رهبری معظم است که ایشان قاریان و حافظان قرآن را مورد تفقد قرار می دهند و این بزرگترین هدیه و به یادماندنی ترین روزهای زندگی برای ما است.

اهمیت برپایی جلسات تلاوت قرآن در کلام رهبری

وی با پراهمیت خواند تشکیل جلسات قرآن کریم در مساجد و محلات، ادامه داد: رهبری معظم ساعت های زیادی می نشینند و تلاوت قرآن را گوش می دهند و می گویند این موضوعیت دارد که جلساتی برای انس با قرآن تشکیل شود و عده ای بنشینند و فقط قرآن را گوش کنند، بنابراین تشکیل حلقات قرآنی در کشور مسأله مهمی است.

وی رشد فرهنگ قرآنی در کشور را مرهون ارشادات ناب رهبر معظم انقلاب دانشت و تأکید کرد: ایشان در دیدارهای خود با اهالی قرآن نکات ناب و کاربردی را بیان می کنند که بسیار برای ما راهگشا است و اگر حمایت های ایشان نبود این رشد و توسعه قرآن را امروز درکشور نداشتیم.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی پور از فعالان برجسته عرصه قرآنی است که بیش از 35 سال سابقه داوری در مسابقات بین المللی قرآن کریم، بیش از 22 سال سابقه تدریس فنون قرائت قرآن در دانشگاه های کشور، تألیف کتاب های روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن برای حوزه و دانشگاه را در کارنامه خود دارد و مسؤولیت های قرآنی زیادی را نیز عهده دار بوده است./1330/پ203/س

ارسال نظرات