۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۴۶۶۷۱
وزیر دادگستری:

مقام قضا پشتوانه اقتدار و صلابت قانون است

وزیر دادگستری با تأکید بر این که کار باید برای رضای خدا صورت گیرد، گفت: مقام قضا پشتوانه اقتدار و صلابت قانون است، باید به دور از جو سازی ها و بدون توجه به حرف و حدیث ها حکم صادر کند.
وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، ظهر امروز در نشست شورای قضایی استان لرستان گفت: صدور حکم در دستگاه قضا باید به دور از جو سازی ها صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در کار قضا و صدور حکم نباید به حرف و حدیثها توجه کرد چراکه اشتباه کردن در صدور حکم فشارهای روانی را در پی دارد.

وزیر دادگستری حفظ آرامش روانی را برای قاضی بسیار مهم دانست و گفت: با انجام وظیفه درست و بی توجهی به حرف دیگران باید در اجرای عدالت گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: حکمی اثربخش خواهد بود که تحت تأثیر افکار عمومی قرار نگیرد و در حفظ عدالت صادر شده باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید بر این که مردم بدانند که قضات یک ذره از مواجب قانون شرعی کوتاه نمی آیند، اظهار داشت: مقام قضا پشتوانه اقتدار و صلابت قانون است.

وی با تأکید بر تقویت و تثبیت توجه به عدالت و اجرای قانون خاطرنشان کرد: نباید فراموش شود که اگر قاضی پشت قانون نباشد جایگاه قانون سست می شود.

وزیر دادگستری در ادامه همکاری بین دستگاه ها را اساس پیشرفت دانست و گفت: باید تلاش کرد تا این همکاری ها افزایش یابد و برای کاهش آسیب اجتماعی باید مردم از نظر فرهنگی و اقتصادی در وضعیت مناسب قرار بگیرند.

وی در ادامه ظرفیت مدیریتی و کارشناسی استان لرستان را خوب ارزیابی و عنوان کرد: با توجه به تصمیم گیریهایی که در دولت صورت گرفته است، بنا شده  که اختیارات استان ها را بیشتر شود.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به این که استان لرستان قابلیت های بالای مدیریتی و منابع دارد، افزود: با در اختیار گرفتن اختیارات بیشتری از سوی دولت به استانها، لرستان توانمند تر خواهد شد./9459/پ202/ج

فاطمه ملکی
ارسال نظرات