۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۴۶۶۷۹
در ۱۱ رشته صورت می‌گیرد؛

رقابت بیش از 200 شرکت کننده هرمزگانی در سی‌ و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت‌ کننده در ۱۱ رشته در شهر بندرعباس خبرداد.
 سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز دوشنبه در نشست خبری سی و نهمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: این اداره کل برای هر چه بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات از تاریخ 20 اسفندماه 94 اقدام به اطلاع رسانی به علاقه مندان کرد و در تاریخ 20 فروردین ماه سال جاری نیز از شرکت کنندگان ثبت نام به عمل آورد.

وی افزود: استقبال علاقه مندان به حضور در این دوره از مسابقات چشمگیر بود به طوری که در مرحله نخست شهرستانی، 5000 شرکت کننده نام‌ نویسی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان با بیان اینکه این رقابتها یک‌ روزه است بیان‌ داشت: این دوره از مسابقات در رشته‌ های مختلف با حضور بیش از 200 شرکت‌ کننده اعم از 121 شرکت‌ کننده برادر و 98 شرکت‌ کننده خواهر شهر بندرعباس برگزار می‌ شود.

حجت الاسلام هاشمی به زمان و مکان برگزاری سی و نهمین دوره مسابقه قرآن کریم اشاره داشت و تصریح کرد: این مسابقات پنج‌شنبه 11 شهریور ماه 95 در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) ویژه برادران و هنرستان آیت الله صدر جنب آموزش و پرورش نیز ویژه خواهران برگزار می‌ شود.

وی گفت: اغلب شرکت کنندگان از شهرستان بندرعباس بوده و پس از آن، شهرستانهای میناب و رودان بیشترین آمار شرکت کنندگان را دارند.

مدیرکل اوقاف  امور خیریه هرمزگان ابراز داشت: این دوره از مسابقات در 11 رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، ابتهال، دعاخوانی، مدیحه‌ سرایی و همخوانی حفظ 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء و حفظ کل قرآن کریم در بندرعباس برگزار می‌ شود.

وی با بیان اینکه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 10 داوران کشوری و استانی در 2 بخش خانم‌ها و آقایان برگزار می‌ شود، گفت: از این تعداد، 8 داور استانی و 2 داور کشوری و 2 نفر نیز ناظر از اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به محل برگزاری این مسابقات اعزام می‌ شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در سالهای گذشته تعداد داوران به نسبت داوران استانی بیشتر بوده اما در سالجاری سعی کردیم از حضور داوران استانی بیشتر بهره ببریم.

حجت الاسلام هاشمی از اعزام نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که متعاقبا محل برگزاری آن اعلام می‌ شود خبر داد و تصریح‌ کرد: نفرات اول تا سوم از سوی این اداره کل مورد تقدیر قرار می‌ گیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، کلاسهای آموزش حفظ قرآن کریم با حضور 8000 شرکت کننده در سراسر استان در حال برگزاری است و این کلاسها تا پایان اسفندماه 95 ادامه دارد./202/851/ب1

ارسال نظرات