۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۴۶۶۸۱
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

آگا‌هی‌سازی سبب امیدبخشی مردم به موقوفات می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مدیران از کلی گویی باید بپرهیزند و گزارشاتی مفید با ذکر مثال مطرح کنند زیرا این آگاهی سازی سبب امیدبخشی مردم به موقوفات می‌شود.
محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید بنیاد توسعه و عمران موقوفات که در سازمان اوقاف برگزار شد با اشاره به یاد و خاطره شهدای ترور و همچنین هفته دولت، اظهار داشت: شهدایی چون باهنر و رجایی به خاطر ساده‌زیستی، احساس مسؤولیت نسبت به مردم، اخلاص و... همچنان مورد اشاره به شخصیت‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: امروز باید از زحمات عبدالرضا عابد تشکر و قدردانی به عمل آوریم، وی از سال 89 در بنیاد حضور پیدا کردند و با وجود مشکلات متعدد توانستند نظم و ساختار مناسبی در این بنیاد به وجود آورند، در مقطعی از فعالیت وی مشکلاتی بر سر راهشان قرار داشت که به همت همکاران خود مرتفع کردند و در ادامه نیز انتظار داریم در کنار آقای ظریف به کمک ایشان بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه برای آینده کار بنیاد باید به چندین نکته توجه داشت خاطرنشان کرد: ابتدا ارتقا و تقویت بنیاد است که برای این موضوع باید از گروه کارشناسی استفاده کرد، کارشناسانی که از میان افراد عالم، مؤمن و انقلابی باشند تا بتوانند نظرات جامع و کارشناسی را مطرح کنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بروی برنامه‌های بنیاد باید نظارت و کنترل لازم لحاظ شود تصریح کرد: بنیاد باید بر روی مؤسسات نظارت داشته باشد به نحوی که با ایجاد رقابت بین آنها بتواند سطح کیفی کار آنها را بالا ببرد، بنابراین از یک سیستم تشویق و تنبیه در این راستا نیز می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: با وجود آنکه در اساسنامه بنیاد آبادانی موقوفات و بقا آمده است اما شاهد آبادانی بقا هم باید باشیم، در این زمینه مشارکت با بخش خصوصی خوب است و می‌توان از پتانسیل آنها استفاده کرد، از سوی دیگر باید بین مدیران استانها هماهنگی لازم وجود داشته باشد و بتوانیم افزایش اعتماد را همراه با اقدام و عمل سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه نباید هیچ کاری در بین بخش‌ها بلاتکلیف بماند تاکید کرد: برای هماهنگی بین بخشی و برداشتن موانع نیاز به یک کار مشترک و پیگیری خاص و فوق‌العاده است، بنابراین ایجاد اعتمادسازی لازم است، همچنین بودجه‌ای که برای بخشی تخصیص داده می‌شود باید معلوم شود در کجا صرف شده و چه میزان سودهی را در بر داشته است و از سوی دیگر در چه بازدهی زمانی این اتفاق افتاده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه معاونت بهره‌وری باید به پروژه‌ها دقت کند یادآور شد: پروژه‌های در دست اقدام باید از سوی این معاونت کنترل و در عین حال مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، مجموعه باید با هیأت امنا ارتباط خوبی داشته باشد و با استفاده از ظرفیت آنها به عمران و آبادانی موقوفات، تهیه و تنظیم برنامه 5 ساله با ایجاد تعهد نقدی و غیر نقدی، جهت گیری حرکت بنیاد در ابعاد مختلف، تقویت نظم و انضباط مالی بنیاد، ارتباط جدی با دستگاه‌های نظارتی بپردازد.

وی تاکید کرد: چنانچه بین مؤسسات رقابت ایجاد شود از نظر کمی و کیفی کارکرد آنها بهتر می‌شود، بدین ترتیب یکنواختی از بین می‌رود و موسسات قوی و ضعیف مشخص می‌شوند که بدین ترتیب می‌توان پروژه‌های بیشتری به موسسات قوی داد و با موسسات ضعیف نیز کار کرد تا بتوانند بهتر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در پایان گفت: بنیاد باید از نظر ستادی و نظارتی گزارش بدهد، همچنین تنها به نقاط ضعف نباید اشاره شود و نقاط مثبت نیز باید بیان شود، مدیران از کلی گویی باید بپرهیزند و گزارشاتی مفید با ذکر مثال مطرح کنند زیرا این آگاهی سازی سبب امیدبخشی مردم به موقوفات می‌شود./201/816/ب1

ارسال نظرات