۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۷۰۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تا پایان سال رشد اقتصادی پنج درصد می شود

ربیعی با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی کشور گفت: تا پایان سال بیش از پنج درصد رشد اقتصادی محقق می شود و رشد اشتغال نیز بهبود می یابد.
علی ربیعی وزیر کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم بهره برداری از مرکز نگهداری سالمندان و توانجویان کافی الملک شهرستان شبستر در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نماد خیر جمعی است، این دولت در خدمت اقشار مختلف جامعه بوده و منشا آثار برای مردم و نیازمندان است.
ربیعی، با تاکید بر این که با در کنار هم بودن، انجام کارهای بزرگ ممکن می شود، خاطرنشان کرد: اکنون جاده پیشرفت آماده بوده و قطار پیشرفت در ریل خود قرار گرفته است؛ از خود کاهندگی به فزایندگی رسیده ایم و تا پایان سال بیش از پنج درصد رشد اقتصادی محقق می شود و رشد اشتغال نیز بهبود می یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این که شایسته جامعه ما نیست که به فکر هم نوعان خود نباشیم، گفت: ما نیازمند تغییر هستیم و این تغییر نیاز به همکاری همه دارد، شایسته جامعه ما همان اقدام خیران در ساخت اماکن و مراکز نگهداری سالمندان و توانجویان بوده که این کار در جامعه باید بیشتر توسعه یابد. 
وی، با بیان اینکه رشد و توسعه در جامعه برقرار نمی شود، مگر اینکه همه به ارزش ها برگردیم، ادامه داد: در شهرها و روستاها هنوز این ارزش ها حفظ شده است، باید به این حقیقت مهم رسید که همبستگی و در کنار هم قرار گرفتن جامعه را خوشبخت می کند، نه این‌که در تقابل یکدیگر قرار بگیریم.
ربیعی، با اشاره به این که ایجاد کارخانه های بزرگ، زندگی راحت و خوشبختی برای افراد یک منطقه بوجود نمی آورد، افزود: برای ایجاد اشتغال برای افراد جامعه اگر نخبگان در کنار هم باشند، به ایجاد کارخانه های بزرگ برای حل مشکل اشتغال افراد جامعه نیاز نیست. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 2 درصد افراد جامعه توانجو بوده و ناخواسته گرفتار معلولیت شده اند، گفت: به منظور پیشگیری از بروز معلولیت های ناخواسته برای نوزادان و افراد جامعه، آزمایش ژنتیک اجباری می شود که تمام هزینه های مربوط به این آزمایش که بین 15 تا 50 میلیون ریال برآورد شده است، از سوی دولت تأمین می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دولت و افراد نیکوکار در قبال توانجویان مسؤول بوده و باید شغل و خانه مناسب این افراد را تامین کنند، گفت: برای انجام کارهای بزرگ همه باید در کنار هم باشند، از خیران جامعه می خواهیم دولت را در کمک به نیازمندان همراهی کنند./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات